Gå till innehåll
torsdag 13 mars 2025
Gäst Bo Janfalk

Bränsleproblem Suzuki df70

Rekommendera Poster

Gäst Bo Janfalk

Har i sommar börjat få problem med var jag tror är bränsletillförseln till motorn. Vid kallstart tar det upp till 10min innan motorn går ordentligt. Motorn hackar och vill inte dra ordentligt, ett par sekunder med svar på gasen åtföljs av flera sekunder med inget drag alls. Efter en stund blir perioderna med ren gång längre och strax därefter går den som den skall. Vid omstart efter ett par timmars paus återkommer problemen men övergår vanligen snabbt. Störst problem har jag då båten inte använts på ett par veckor. Har bytt bränslefilter tidigt i sommras då jag trodde det var problemet men ingen skillnad. Kan det vara vatten i bensintanken? Bosse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Per-Ola Truedsson

Otroligt, jag har i sommar fått exact samma problem med min DF70. Det verkar som om den går på tre cylindrar då den är kall och jag ger gas. Min motor har gått mindre än 100 tim och jag har inte bytt bränslefilter. Tips ???????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Bo Janfalk

Hej, intressant att du fått samma problem. Vid service i lördags snackade jag med en motorkille på Linanäs Båt&Motor. Han trodde också att det kunde ha något med vatten i tanken att gjöra. Rekomenderade något han kallade RedLine water removal i tanken under vinterförvaringen. Bytte också tändstift. Vid prov på land med kylning via vattenslang verkade den gå OK. Men då är det ju utan belastning. Vi får se till våren. Bosse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Jag har exakt det här problemet på min DF60, hur har det gått för er? Har ni något förslag på hur man kan lösa problemet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...