JohanJ 0 Postad 13 Augusti , 2006 Hej, har problem med att jag inte får någon gnista på en tändspole. Bytte tändspolen så det är inget fel på den, tar jag signal kablen och sätter den på någon annan tändspole så får jag fortfarande ingen gnista, kapade kablen och satte på ny hatt för att utesluta korision. men inget verkar hjälpa, vad kan man göra?? vore jätte tacksam för hjälp!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dennis_f 0 Postad 13 Augusti , 2006 Har du testat ett annat tändstift? Med signalkabel menar du då själva tändkabeln? Om det är den du menar så prova att byta hela tändkabeln, det kan ju vara avbrott i den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JohanJ 0 Postad 14 Augusti , 2006 Menar den kablen som går ifrån CDI boxen eller styr boxen ner till tändspolen, stift, tändkabel och tändspole fungerar som dom skall, dock inte signal kablen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 14 Augusti , 2006 beställa ny box kanske... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yama60 1 Postad 14 Augusti , 2006 Jag hade samma fenomen, ingen gnista på översta stiftet. Enligt expertis var det antingen triggerspolen, CDI-boxen eller stiften. Efter lite joxande kom jag fram till att det var boxen så det var bara att beställa en ny och nu funkar det som det ska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JohanJ 0 Postad 14 Augusti , 2006 Vad kan en ny box kosta tross? Hur kom du fram till att det var boxen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yama60 1 Postad 14 Augusti , 2006 Min kostade strax under 6 papp med moms och frakt. Jag hade en skruvmejsel i näven och fick för mig att knacka på boxen med handtaget och då hoppade även tvåan i gång...Lite störande är det att den helt plötsligt lägger av, speciellt om man har någon på skidor bakom men sedan bytet funkar det bara bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JohanJ 0 Postad 6 September , 2006 Kostade 3400 kr att få det fixat, var då Powerboxen som dom var tvungna och byta!! Tack till alla som hjälpte till!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser