Gå till innehåll
onsdag 18 september 2024
Rock

Nerdragning av fall till sittbrunn

Rekommendera Poster

Jag har en Rock 20 som jag funderar på att dra ner fall för hissare o halare av storen o bomhiss o bomhal för spinnakerbomen till sittbrunn , men jag vet inte riktigt hur jag skall komma under eller förbi sprayhooden med fallen . Någon som har några bra ideer eller har dragit ner fall på sin egen båt ? / Peppe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

 

Sitter sprayhooden på skenor föröver? )Isåfall, stansa ur hål i sprayhooden och sätt in öljetter där linorna går. Om sprayhooden sitter med kapellvred så lägg korta bitar av trädgårdsslang under kanten som linorna går i.

Det behöver inte vara svårare än så.

 

/Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej ! Tack för tipset , sprayhooden sitter med kapellvred så jag skall försöka med slang som du beskrev så får vi se hur det blir .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Peppe.

Jag är lite nyfiken på hur det går för dig med att dra ner fallen till sittbrunnen. Jag går i samma tankar till min Rock 20. Så jag är lite nyfiken på att se hur du har löst det hela. Jag var inne på att borra hål i den sargen som spray hooden sitter i och köra med rör där...

Men jag har inte kommit på hur jag ska göra det ännu... Mjånga är alternativen...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...