Havskatt 18 Postad 12 Augusti , 2006 Tjena, kände att jag måste berätta att jag och grabben 5,5år stack ut tidigt igår för och meta aborre. Fick i flötena runt åtta och hade just huggit in på frukosten när grabbens metspö håller på att fara överbord. Jag skrek och han kastade sig på spöt och fick kämpa duktigt. Får se att han lyckats kroka den största aborre jag sett , den vägde 1,2Kg. Tro att det var både en stolt Pappa och en stolt son Vet ni hur stora aborrar kan bli, finns det något rekord ? Till middag ikväll blir det dubbel panerad aborre med pressad potatis mums ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 12 Augusti , 2006 http://fiskeguide.vastmanland.se/fiskarter_info.asp 3,15 kg enl länken min dotter fick denna fuling förra året tog en hel ungsplåt men köttet var lite gummiaktigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andoh1 0 Postad 12 Augusti , 2006 Abborrar upp mot 3 kg är väldigt ovanliga de 5 största 2005 var mellen 2,350 och 2,040 kg. En abborre på 1,2 kg är vanligare men en jätte fin fångst och vad jag förstår på toppknuten lina och är man då 5 år glömmer man aldrig den fiske turen Grattis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 13 Augusti , 2006 Grattis!Enligt sportfiskarna http://www.sportfiskarna.se/storfiskregistreringen/sotvattenrekord.aspvägde den största aborren 3.15 kg.Men vad gör det när man är 5 år och får en bamse på 1.2 kg./skitfiske på er/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 13 Augusti , 2006 WOW, Vilka fiskar ! Tack, även jag kommer att minnas fisketuren. Grabbens stolthet av fångsten (större aborre än vad både pappa och farfar fått) och att fixat middagen och vara den som vi andra tackade för maten till är oförglömmlig för hela familjen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 13 Augusti , 2006 Verkar vara mycket fisk i år har fått varje gång jag varit ute mest abborar men också någon sik, har vid några tillfällen sett rena monstergäddor simma i ytan bredvid båten. helt otroligt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anyone 0 Postad 13 Augusti , 2006 2852 gr är den största jag sett. Min storebror fick den på Åland för några år sedan. Vägdes direkt av ägaren till campingen, när vi kom tillbaka. Han ville köpa fisken, vilket han naturligtvis inte fick. Sedan frågade han om han fick röka den åt oss i sikröken, vilken han fick. Smakade gott? Knappast. Det hela utspelade sig på Vårdö, i kanten av gäddvatten. Grunt, ca 1 meter, och den tog på spinnare. Visst kan aborren bli stor* //Anyone Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andoh1 0 Postad 13 Augusti , 2006 Måste varit en mäktig pjäs är ganska är taskigt påläst på Ålands fisket efter abborre iofs men annars tas de största svenska borrarna före leken i sydsvenka åar. Denna var vägd på en camping vilket skulle kunna tyda på att det isåfall är en utlekt fisk (sommaren) som kunnat väga ca 3 kg innan leken. WOW Har inga alls belägg att ifrågasätta vikten men ett foto vore kul. (Det är inte så att Camping ägaren trixat med vågen för att sno pengar av lösgodis handlande barn ) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anyone 0 Postad 19 Augusti , 2006 Ska kolla med brorsan om han har nå´ n bild....., även om jag tyvärr inte tror det.Har fiskat mycket på åland, och har lyckats både bättre & sämre. Just denna korta fiskeresa (4 dagar) var extrem. Nu tror nog folk att jag lyssnat för mycket på Tore Skogman, men det är sant att allt under ca 1 kg slängde vi tillbaka.Att ägaren av campingen ville köpa fisken beror nog mest på att han skulle visa att på hans vatten gick det minsann att få stor fisk. (lättare att sälja fiskekort). Kan nämna också att min ärade mor kom och anslöt sig. Hon kom direkt från Hälsingland med gårdsbakat tunnbrö & fjällfil. Gissa om det var gott med stekt aborrfile på färskt tunnbröd !! (lite whiskey gick också ner). //Anyone Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toska 0 Postad 8 Juni , 2007 Var på Vårdö var det här? har stuga där och skulle vilja veta var?På Sandösund? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser