BBertil 0 Postad 10 Augusti , 2006 köpte en 20 foots båt med en mercruiser v6 på 170 Hk i fjor. Problemet är att den har svårt att komma upp i planing om man är mer än två i båten, är man flera måste de andra komma fram till föraplatsen för att båten skall plana. Båten har 6 sittplatser. Andra problemet är att den skall varva ca: 4500 varv men jag kan bara få den att varva knappt 4000 drar jag gasen i botten låter det som om jag kväljer/stryper motorn. Tacksam för tips Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 10 Augusti , 2006 Vad är det för propeller på den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BBertil 0 Postad 10 Augusti , 2006 en vanlig stålpropeller, köpt från mercruiserhandlare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 10 Augusti , 2006 vad är det för storlek på propellern? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 10 Augusti , 2006 Ge ocksa lite mera info. Motormodell, argang, battyp, vikt, bottenvinkel, etc. Att det ar lite svart med 6 personer i baten (fyra av dem akterut) att komma upp i plan ar inget ovanligt. Gissar du trimmar in drevet sa langt det gar mot akterspegeln nar du forsoker komma upp i plan. Jag har sjalv en 19 (167 hp) bat som ar klassad for 8 personer. 6 personer har sittplatser, men aven dar anser jag att det ar lite for manga ombord. Det gar utan storre problem att komma upp i plan, men visst tar det langre tid an om man bara ar tva. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BBertil 0 Postad 10 Augusti , 2006 Samma båt som din, wellcraft 192 motorn är från 2003 drevet nytt alpha one från ifjor så jag tror inte där är något problem men som sagt den tycks sakna kraften att acca snabbt och stryper sig själv om jag ger full gas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BBertil 0 Postad 10 Augusti , 2006 storleken på propellern är 19` Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 11 Augusti , 2006 Aha, ytterligare en med samma bat, kul! Vet du diameter? Sjalv har jag en 14/19 och skulle nog kunna ga upp till en 14/21. Om du annars tror att motorn stryper sig vid gaspadrag sa skulle du kunna ha problem med accelerationspump/pumpar och motorn far helt enkelt inte tillrackligt med soppa. Jag hade lite sadant trassel (minimalt men markbart) tills dess att jag renoverade bada forgasarna tidigare i sommar. Finns sakert nagon annan som ar mera hemma just pa den motorn... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser