Gå till innehåll
måndag 06 januari 2025
Apollo11

Reservdelar till Chaparral båt

Rekommendera Poster

Hej!
Var kan man köpa reservdelar till en Chaparralbåt om inte den svenska återförsäljaren vill hjälpa till? Har ni några tips?

Deras inställning är att inte sälja reservdelar till båtar som de ej har levererat, tycker det är en konstig anledning (liknar argumenten som de svenska bilförsäljarna använde när direktimporten av tyska bilar ökade i samband med vårat EU-medlemskap, de har du insett att man inte kan stoppa direktimporten utan här gäller det att gilla läget och tjäna pengar på ex reservdelar och service). I slutändan blir det att man väljer ett annat båtfabrikat som supportas även om båten är direktimporterad, vilka är det då så förlorar?  
//Apollo11

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vad behöver du för reservdelar?

/Persk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!
När jag slår på AC-systemet och vrider temp-vredet mot läget (för att starta värmaren) så slår autobrytaren i kabinen av. Ev så är det fel på cirkulationspumpen eller på värmeaggregatet (eller något annat tar tacksam emot alla tips som finns) Jag har konverterat inkommande matning från 230VAC till 115VAC och allt annat fungerar som det ska.
//Apollo11 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilket fabrikat på AC/Värmare samt pump?

/Persk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!
AC-aggregatet är av fabrikatet Taylor också.
Mitt problem är att huvudbrytaren som också fungerar som automatsäkring löser ut när jag kopplar på AC-aggregatet och vrider upp värmereglaget. Någon som har något tips? 
//Apollo11 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har själv en Chaparral sedan några månader tillbaka och möts av samma ovilja att hjälpa till. Är intresserad av inredningsdetaljer till båten men insett att jag får hitta egna lösningar. Gäller att vara kreativ om man äger en importerad Chaparral ;-)

Ska göra ett försök och hitta delar från Chaparralens hemland.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!
Bra att diskussionen är igång. Själv har jag mailat direkt till Chaparral i USA och citerat deras egna ord när det gäller återförsäljarnätverket och deras servicevilja.
Reservdelar finns alltid att få tag på och någon som vill tjäna pengar. I vårat fall med den svenska återförsäljaren så säger man nej till detta. Vet inte om det är så smart eller hur. Dagens svenska bilhandlare har ju lärt sig att man inte stoppar importen utan den är här för att stanna tills prisbilden har jämnat ut sig.
//Apollo11
PS! Så fortsätt maila in ovilliga återförsäljare och även de återförsäljare som även supportar importen DS!smiley-wink.gif\ 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...