Gå till innehåll
söndag 24 november 2024
orven

Snart val Häng på

Rekommendera Poster

En sak som jag funderar över, är varför folk röstar på dom stora etablerade partierna.

Det skulle vara kul att veta varför det är så, när alla inför valen svär ve och förbannelse över dom politiker som finns i dag och ändå slänger sin röst på dom.

Är kanske inget marint inlägg, men ändå så hör det delvis hit för dom försöker ju att göra en guldgruva på oss ägare av fritidsbåtar som betalar miljontals kronor i drivmedelsskatt.

Kan bli en intresant tråd om man inte blir personlig och slänger skit på varandra.

Jag börjar själv med att säga att jag kommer att rösta på något litet parti och hoppas på framgång för dessa.

Tanken är att välta stolarna för egoisterna som sitter där i dag och ev. kommande stora partier, som bara jobbar för sin egen vinnings skull.

Sin egen lön höjer dom trotts att det inte har blivit dyrare för dom än för oss andra dödliga. Avgångspensioner på miljonbelopp för ingen ting.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte riktigt beslutat villket parti som denna gången ska få min röst... Men en sak är klar det blir inte sossarna och miljömupparna som får min röst... Kristdemokraterna ligger bra till, iaf om dom tar bort (sänker fastighetsskatten)... Det är ju uppenbart att nuvarande ledare inte kan klara av situationen så varvör låta dom vinna valet??? 

Nä nu har tillräckligt med pengar slösats bort på idiot grejer.. får hoppas att det blir ändring med nya ledare på Tronen...

!!!MVH REXCO!!! Som inte vill ha båtskatt!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg ett kul klotter för flera år sedan (var skrivet på Skatteskrapan i Stockholm - för er lyckliga bönder som inte bor i Hufvudstaden kan ni nu briljera med kunskapen att denna byggnad faktiskt ligger i kvarteret Gamen!). Där hade någon skrivit Vägra rösta - det bara uppmuntrar dom!

Finns det något litet parti mer än Miljöpartiet och KDS? Miljöpartiet var bra innan de hade åsikter om annat än miljön. Kan faktiskt förstå deras språkrör som tyckte det ibland var jobbigt att försvara knäppa motioner från medlemmarna.

KDS känns som de har ett lager tunn fernissa som lackats precis innan daggen kom. Man kan ana att man inte vill stöta sig med folk och därför inte alltid visar sitt rätta jag.

Inte sossarna men måste medge att det är enkelt att vara i opposition och inte alltid behöva ta ansvar för vad man lovar MEN är det inte dags för ett skifte nu?

Trots att jag var road av klottret anser jag att man ska rösta nu när vi har fått den rättigheten. Erkänner dock att jag uteblivit från bl.a. EU omröstningen då min hustru och jag hade olika åsikter och båda lovade att låta bli att rösta (vi umgicks hela den dagen).

Sudden

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan förstå att du inte vill rösta på Piratpartiet med en Partiledare som heter Falkvinge 1.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ser man på.

Då fanns det bara ja eller nej när det gällde EU bröten så ni tog ut varandras röster.

Så är det inte nu för det finns fler än två att välja på om ni är oense.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite uppdateringar angående vårt samhälle:

- KDS heter sedan flera år tillbaka KD

- Centerpartiet är mindre är KD

- RSV sitter inte i skrapan i kv Gamen längre sedan några år. Den byggs numer om till studentbostäder till en kostnad som är helt omotiverad - det hade blivit billigare att bygga nytt i slutändan då huset inte är byggt för boende...

Och till sist:

I stället för att gnälla på partierna som finns eller kanske rösta på ett oseröst parti för att röra om i grytan lite, varför inte ge er in i politiken själva? Den gängse uppfattningen tycks ju vara att de tjänar skitmycket pengar och bara sitter på sina arslen hela dagarna, låter väl inte fel?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu börjas det...närru här kommer flersmiley-wink.gif\

#1 Säkert så (fiffigt att ta bort S så slipper man väljarras enligt dagens tidning - annars kanske Centern blir större)

#2 Går fort som s...n nedför eller är det uppför, hm. Du ska se, det ändrar sig bergis till valet.

#3 RSV har mig veterligen aldrig suttit där utan sitter sedan länge i Solna och inte flyttat på sig under lång tid. Vad jag vet så var det Skattemyndigheten med den lokala version (Lokala Skattemyndigheten) som satt i detta hus undar många år, inte RSV. Vilket fall som helst finns huset kvar och kallas nog Skatteskrapan och befinner sig med ganska stor sannolikhet i kv Gamen oavsett vem som huserar där.

Sudden

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänk om man fick välja på att ge en röst eller en antiröst.  Då skulle båtregisterpartiet få min antiröst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båtregisterpartiet kallas ibland för Socialdemokraterna, ivrigt påhejade av andra vänsterorienterade partier. Men jag förstår hur dom resonerar, för det är väl så att alla vi som skriver här har pengar som gräs och är miljonärer med lyxbåtar, så att betala en skatt till är väl inga problem? Nu vet jag att den officiella anledningen är att man vill minska antalet båtstölder. Jag förstår hur de tänker, det är nog ganska stor risk att min 70-talssegelbåt med ett värde under 50 000 kr blir stulen, och det är klart att några centimeterhöga självhäftande bokstäver och siffror på skrovet gör det svårt för tjuven att fly i min båt (i fem knop...), till skillnad mot ett segelnummer som är unikt för min båt.

Bravo! Den gick jag på! 21.gif\

Öööööhhh... ja.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst karlVanHeinkel

undrar vad linda Rosing har för inställning till båtregister? Mmmmoooooaaaahhhhahhahahahah

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

180 visningar och 13 inlägg.

Vad är detta?

Brukar inte vara så blygsamt annars på forumet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst lpp2

Ska hjälpa till lite med inläggen Orven,

Själv har jag rustat blankt sen flera val tillbaks. Tycker det är en jäkla massa snack men lite verkstad på våra politiker. VAR sosse förr men nu *spykänsla* när man tänker på alla skandaler våra politiker ställer till med. Likväl så när jag bodde i en liten håla några mil ovanför Gbg med många tunga industrier så röstade jag på dom gröna, dock endast i kommunvalet. Saknar något parti som håller vad dom lovar. Är själv en sådan person. Så troligtvis så blir det blankröst i år med ELLER så rösta man på ett parti som har lite djärva ideer!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Njjjaaa ska vägleda dig (er) litesmiley-innocent.gif\.

Inte blankt utan på något och på ett mindre parti som kan komma upp sig.

Om du rösta på dom etablerade partierna som lovar guld och gröna skogar så fortsätter det att gå käpprätt åt ....e.

Se vilken skrämselhicka 3.gif\ den etablerade röran fick när Ny Demokrati plöttslig hoppade fram.

Kolla vad som händer i dag när Sverigedemokraterna börjar att röra på sig. Smuttskastning i TV och tidningar.

Sittande regering 14.gif\hahhaaaaaahi14.gif\ som inte tänker på folket.

Nä nä absolut nä. Låter enna som motsattsen till en sorts vodka (nävodka).

Slösar pengar på skit och inget och håvar in löner och pensioner smiley-money-mouth.gif\ och sitter i alla former av styrelser och sedan bara lyfter lön.

Säger inte detta p.g.a. någon avundsjuka (som någon kommer att ta upp här förmodar jag)(slår aldrig fel) utan för att det är så.

Ta detta med försäkringskassans läkare som har varit på tapeten lite här och var i media.

Ex. Ett fruntimmer var helt utslagen av en bakterie som hon hade fått i sitt arbete och kassans läkare som inte, eller aldrig hade träffat henne tyckte att hon kunde jobba.

Detta fruntimmer fraktades i ambulans till den platts där denna läkare verkade och i sällskap med media.

Han ville inte vara med på bild av förståeliga skäl 7.gif\.

Detta är ett axplock och vad jag menar, är att hur kan en socialdemokratisk regering låta F-kassa husera med sina så kallade läkare och lägga ett avgörande i dessas händer, då dom inte ens har träffat, eller rört i patienten.

Sittande regering tillåter faktiskt kvacksalveri.

Medicinalstyrelsen och läkarförbundet har nog sitt finger med i spelet i form av arvode då åtgärder uteblir.

Man måste undra då det ena fallet efter det andra uppdagas och den skumma praktiken frodas med denna typen av läkare som spår och siar på distans.

Åhåjaja som sagt det är ta mej ... inte klokt.

Till er som sysslar med denna verksamhet och kallar sig för läkare.

Skäms ni inte att kalla er för läkare ?.

Är det bara pengar som gäller ?

Har ni tänkt på att den utövning ni sysslar med kan vara direkt avgörande för någons liv eller framtida men ?

Sedan detta med pensioner som är skrattretande.

Någon, eller några personer stöter sig på något vis och får lämna regeringens skutan för dom övrigas säkerhet.

Någon blir Ambassadör.

Någon blir Landshövding.

Någon får en pension trots att hela folket gör tummen ner.

Någon blir generaldirektör o.s.v.

Om någon av oss dödliga som försörjer bröthögen, skulle göra bort oss på jobbet och bli obekväma som det heter så är frågan ?

Vad får vi för förmåner ?

Svar inga.

Men mindre i grundläggande pension vid försämrad inkomst, som ev. kan bli A kassa.

Denna inkomstgrundande pension ska sedan beskattas och Svensson som har jobbat och slitit ut sig när pensionsåldern inträder, får bara skit som tack i sista änden.

OK. nu till er herrar rolighetsministrar här på forumet.

Kan vi nu få höra era ställningstaganden och inte detta eveinerliga tjöt om gnällgubbe för det är inte passande när det rör allvarliga saker.

Lyft hellre ut den knytna näven ur fickan och var sakliga.

Gör som jag fega inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

Så blir det nog här också, har funderat lite vem jag skulle vilja ha som statsminister.

Reinfelt = Som lovar att, eller i alla fall vill ta bort fastighetsskatten, men går ut med att ta bort avdragsrätten som han senare tar tillbaka? (Bara tanken, hjälp).

Vilken statsminister det skulle bli!! 

-Jag tyckte det såg bra ut först, men har ändrat mig nu och har bestämt mig för det här istället.

Jag kan heller inte se någon annan som ledare och representant för Sverige.

Nej det blir svårt, men att ställa till oreda g.m att rösta fram ett opolitiskt parti, kallar det opolitiskt när man bara är intresserad av att få fram en eller två frågor som man är intresserad av för egen vinnings skull.

Var finns empatin.

Nej det blir svårt att bestämma sig, men har försökt hjälpa till att få fram debatten.

Finns det något parti som är emot båtskatt och kan tänka sig att tillåta rätt bottenfärg? Typ VC 17 med kopparpulverpåsen, fungerar perfekt för mig.

Så fick jag in lite båtsnack också.

Mvh

Urban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst lpp2

Ja du Orven Någon röst på sos.... blir det INTE tycker dom trampar i spat hela tiden Å med tanke på SD Nä verkligen inte! Tycker inte om deras idiologi!

För det är ju så som du skriver... Om dom lovar säkning på det ena stället så MÅSTE dom höja på något annat... Hade inte staten sålt ut alla deras bolag som dom hade så KANSKE det varit NÅGOT bättre. Nog för att jag tyckte om Moderaterna förr men då var jag egenföretagare å hade hus. Nu är läget lite annorlunda...

Men som du säger även om vi folket här nere på jorden gapar, gnäller, skäller och säger till våra politiker Så är det ingen som tar notis av det tycker jag. Det är först när det kommer upp till massmedia och det blir liten skandal och partiet kanske förlorar lite röster Ja du hux flux så sätter dom till en utredning å den tar 3 år, sen så händer inget för folket har ju tröttnat på att allt tjöt. Men blir det någon ändring NÄ!

Denna regering som sitter nu tycker jag är en katastrof ur många synsätt. men å andra sidan så tror jag inte det skulle bli bättre om moderaterna kom till makten. Så än så länge Så lutar det åt en blank sedel 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

Kan det inte bli så att, större politiska/ekonomiska förändringar ska ha ett folkligt stöd g.m röstning. Det går att rösta på nätet.

Om jag exempelvis röstar på S (hemska tanke), men ändå. Så vill jag inte g.m min röst ge politikerna full frihet att göra som dom vill.

Hur kommer man ifrån det?

Mvh

Urban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst rakan

Hej!

Jag är ny här men jag tror det blir bråk om man pratar politik är inte detta ett båtforum?

Mvh Räkan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

Dösnack!!!

Men ok.

Politiken är död.

Urban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tråden dösnack är väl en offtopic tråd där det går att prata om vad som helst. så länge man hackar på såssarna, miljöpartiet och feta politiker i allmänhet blir det inget bråk men skriv inte tex Jag beundrar Ulrika Messing eller Dags för båtägare att betala för sig 2.gif\. allvarligt talat tror ni verkligen att någon politiker oavsett parti, stort eller litet, skulle avstå från de förmåner, lön, riksdagspension o.d de har rätt till enligt gällande avtal.

små partier kan däremot om dom kommer in i riksdagen kanske lyfta fram vissa frågor som annars bara slulle ha klubbats igenom. 

ex. 2006/24/EG, hur många känner till det. Läs här Piratpartiets debattinlägg i AB.

vem ska vi lita på, det privata närings livet? Hoppsan där rök en stor del av mina pensionspengar 

smiley-innocent.gif\12.gif\ melwin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä detta är döööö snackarsidan.

Finns ingen anledning att bråka för man får ju säga sanningen ännu fast munkavel kanske inte är så långt borta.

Har ju varit på tal om att sluta med demokrati här i landet och egentligen så är det slut med den ändå om man ser till beslut som tas mot folks rungande nej.

Kom igen du och få snurr på tråden.

Det är ju personangrepp som man ska undvika och hålla sig till fakta

eller 13.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aj aj ajjjj e du kvar här och stimmar.

Kul.

Ska kolla lite i kväll på vad du skickade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollade på ditt inlägg och en länk.

Undrar vad detta kostar 13.gif\.

Under IB registrerades hundratusen personer. Med det nuvarande förslaget så ska nio miljoner svenskars kommunikation registreras och informationen behållas i ett halvt till två år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Jag tänker rösta på Sverigedemokraterna, för de har så sympatiska synpunkter på invandringen till vårt fina välfärdssamhälle där alla får bidrag.

/Wille 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ännu en anledning till att ta en öl tillsammans.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ni som tänker rösta på SD, vad säger dom om

- båtregister/båtskatt/förarbevis.

- kommer dom att rösta för den nya avlyssningslagen enligt EU-dirktivet 2006/24/EG

jag hittar inget om detta på deras hemsida

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...