Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
orven

Snart val Häng på

Rekommendera Poster

Jaja, men försöker du åka till Ättestupan med båten så går du nog på grund. (Nu kommer han väl att påpeka att det går utmärkt att ta sig dit med båten på en trailer förståss.... suck..)

smiley-undecided.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Haha, vi ser nog inte på den aktuella frågan ur samma vinkel, därav olika tolkningar.

2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om alla skulle rösta blankt, skulle vi slippa en regering då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men allvarligt... det måste väl va dax att rösta bort det där himla betongpartiet innan dom höjer skatten till 100% för alla och allt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du får väl rösta i kommunalvalet?

Å andra sidan, har du bott i Sverige så många år, får du nog skylla dig själv att du inte har rösträtt till riksdagen.15.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo..Jag får rösta kommunalt, men vad hjälper det?

Bott i Sverige? jag är född här!!

Är det någon skilnad? jag betalar skatt och drar mitt strå till stacken. Spela roll om jag är Turk,Grek eller Norbagge, jag SKALL ha samma rätt att bestäma över vårat sammhälle som alla andra, det snackas om att integrera vårt land, men hur skall man lyckas med det när man har 1:a och 2:a klassens mäniskor? I VÅRT land så är Norbaggar,Danskar eller andra utlännigar samma skit Blattar...i mitt tycke så är det inte rätt.

Har jag fel?

// Reine 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo..Jag får rösta kommunalt, men vad hjälper det?

Bott i Sverige? jag är född här!!

Är det någon skilnad? jag betalar skatt och drar mitt strå till stacken. Spela roll om jag är Turk,Grek eller Norbagge, jag SKALL ha samma rätt att bestäma över vårat sammhälle som alla andra, det snackas om att integrera vårt land, men hur skall man lyckas med det när man har 1:a och 2:a klassens mäniskor? I VÅRT land så är Norbaggar,Danskar eller andra utlännigar samma skit Blattar...i mitt tycke så är det inte rätt.

Har jag fel?

// Reine 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Men du får rösta i Norge, det får inte jag trots att jag har norskt namn.

/Wille 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä du Wille...jag får inte överhuvutaget rösta i Norge..

Ingen adress, ingen skatteplikt, bara medborgare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Har du sökt svenskt medborgarskap då?
Eller ligger ditt fall hos migrationsverket och väntar? om så är fallet så kan det vara fara på färde att du blir utvisad 8.gif\.

/Wille-tack för turen i bilen idag 20.gif\ 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inget sådant.....Jag blir väl utvisad då...smiley-cry.gif\

Jaja turen med bilen var du betjänt av 21.gif\ hoppas att du blev nöjd. :)Annars så får vi ta en resa till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den där stenhögen i bakgrunden känner jag igen 2.gif\.

Kommer inte ihåg att det finns ett garage där 13.gif\ .

Kula att det rör sig på denna tråd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, det finns ett lagom ställe nära västra tornet som skulle passa lagon. Funkar inte att köra dit med en vanlig bil kanske men den här har ju vingar. 21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ha ha kul.

Tänkte bara som så att ett slott och en fin bil som ser ut att komma ut därifrån 2.gif\.

Kom onekligen att tänka på historien om träkyrkan som försvann i en eldsvåda.

Och livegna som bönderna var förr, så fick dom bidraga med att släpa fram sten för att kyrkan skulle kunna motstå en framtida eldsvåda.

Som sagt bönder och hästar stretade och drog och till slut så låg där ett jättekummel av sten.

På söndagen stod prästen som alla andra söndagar för att hålla predikan i det fria.

Då nu stenhögen hade blivit större och att prästen tyckte att detta var en utmärkt predikstol om han äntrade densamme.

Väl uppe så såg ner på sina undersåtar och sa efter att ha betraktat högen från ovan det behövs mer sten.

Då hördes en röst ur församlingen jo pastorn ...  körkan ? ska den inte vara ihölier?.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi kanske kan bilda ett båtparti med Räkan som finansminister.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var det någon som såg insider häromkvällen.

Vad kommer alla ifrån 13.gif\.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

Så här har jag lagt fram förslaget, vi får se om dom nappar.

Från PP forum:

Jag har ett stort intresse i de marina kretsarna och vet att ett register och båtskatt är något som varje båtägare är väldigt mycket emot.

Det ska införas ett s.k körkort på sjön första Januari och det är vi båtägare inte emot, det behövs.

Men ett register har prövats tidigare, med dyra skattepengar. Det gick inte och registret togs bort. Nu arbetar regeringen på att ånyo införa ett båtregister, fast dom säger att det inte är för att införa en skatt till. Varför då införa ett register igen? Det finns register hos försäkringsbolag, varför ska staten ha ett? Beskatta fritiden, ja ja , det är väl bara det kvar snart. För att göra historien kort. Kan vi stå för det att vi vill arbeta mot att ett båtregister inte införs igen? Kanske genom att rösta här på forumet, kan vi se hur alla ställer sig i frågan.

Vi är ju som sagt emot registreringar o.s.v.

Det här är i elfte timmen, men det ligger lite inom vår politik. Kan jag få fram den ståndpunkten så finns det 1000-tals röster att hämta.

Går det att ta den ståndpunkten nu, fast vi sagt att vi inte ska lägga oss i den övriga politiken. Jag menar, vi måste väl göra det om det ligger inom våra ramar?

Naturligtvis kommer jag, när jag presenterar förslaget även ge PP ännu mer reklam g.m att hänvisa till våran hemsida. Vi är ju pirater och vad vore inte mer naturligt än att vi även har en riktig sjö-historia att komma med.

Jag vet inte om vi hinner, men vi arbetar ju med datorer.

: Min förhoppning är att PP tar till sig detta, med en blänkare på framsidan av deras hemsida.Jag återkommer när besked givits.F.ö så är jag emot buggning av vanligt folk också, det är redan tillåtet.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är PP?!!

Polypropylen?

Plastic Padding?

Penis-pasta?

penisnudeln_400.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är också frågande.

Kan han ha glömt ett p ?

3 st Pn skulle bli PPP och skulle kunna stå för POLITIKERNAS PENGA PUNG 9.gif\.

Eller 13.gif\.

Mvh / orven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mariage

Ha ha,svaret jag fick var att dom förstår att piratpartiet inte villa ha några båtar registrerade. smiley-laughing.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad tycker Ny Demokrati då? ;-)

Är det någon som bryr sig om vad Piratpartiet tycker?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK gött folk den här dagen kanske är den sista i ert liv, då ni kunde påverka politiken.

Sista dagen är menat, att sedan finns det ingen återvändo för betongfundamentet tar ifrån oss alla tillgångar och sist, men inte minst, den lilla frihet som vi har.

Mvh / Orven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur som helst så gick det åt fanders, oavsett hur det gick.

Är det någon som har något att kommentera om?

Eller ska vi säga som vid bröllopet att om vederbörande inte har något att säga, så ska han för alltid hålla käft.

Kan vi få lite kommentarer om valet   hallå  hallå  hallå.

26.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blev annorlunda mot förut, tror jag.

Om det är till det bättre visar sig tidigast om några månader. Kanske har nya styret lyckats lura en majoritet av Svenska folket, kanske har man lyckats förmedla sina ambitioner väl. Den som lever får se.

Ett som är säkert - Göran P är säkert tvärnöjd nu när han kan vara godsherre på heltid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jepp G-P kan bli träkramare på heltid och lyfta bidrag för hela hans framtid är uppbyggt på bidrag.

Mvh / Orven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...