nboy 0 Postad 8 Augusti , 2006 Hej! Jag var en VP171C. Mitt bränslefilter tog in tjuvluft vilket gorde att att motorn dog. Efter en lång felsökning innan jag fan felet hade jag isär förgasare m.m. Men jag har inte ställt om dem på ngt sätt. Nu när motorn går igen så kan den vid pådrag från tomgång söva sig en aning. Detta har aldrig uppståt förut. Någon som kan ha en ide varför. Mvh Nike Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patric78 0 Postad 8 Augusti , 2006 Hej Om inte det är nått fel på förgasarinställningar så tippar jag på fel i tändningen. Jag hade samma symptom med min AQ131D (brytarspets tändning). Som hostade till vid gaspådrag och start och hade annars också dålig ork att få i plan. Löste problemet med att förstora gapet för brytarspetsen, hade troligen slitits ner med tiden. Om det iallafall skulle vara förgasarinställningar så finns det bra beskrivning om du söker på SOLEX forgasarinstallning for Volvo Penta - bra att veta... Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nboy 0 Postad 8 Augusti , 2006 Jag har elektronidk tändning. Men tack ändå... Skall titta närmare på det där med förgasar inställning. Varför nu detta skulle ha ändrat sig????? //Nike Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danielgustavsson 0 Postad 8 Augusti , 2006 Hej Ett vanligt fel att en bensinmotor inte reagerar vid gaspådrag är att den drar tjuvluft från något ställe så luftmassa mätaren inte visar rätt blandning etc. du kan testa detta genom att ta en burk startgas och spraya i motorrummet runt alla slangar när motorn står på tomgång, om motorn ökar i varvtal så har du tjuvluft någonstans! Lycka till / Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nboy 0 Postad 8 Augusti , 2006 Ja det var nog en bra ide...Skall prova detta.. //Nike Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 9 Augusti , 2006 Hej nBoy, Din bat ser valdigt lika min (men din ar snyggare...) och har samma motor. Nyfiken pa vad det ar for tillverkare, modell och ar. Hur lange du haft den, etc. Men, ju mer jag tittar sa skulle jag gissa att det ar en Wellcraft 192 Sport (eller Classic), med rodgra inredning som sedan malats om (snyggt) och aven fatt en targabage - tjusigt! Dessutom modifierad i foren med kortad puplit och ankarhallare eller nat sant. Nyfiken pa fler foton, da jag har samma bat modell och funderar just nu pa lite forbattringar. Vad galler din forgasare, sa har du redan fatt tips om min (langa) posting. Kika pa den dar sladden till just magnetventilen pa aktre forgasaren. Och, om du ar intresserad, skicka over din e-mail. Haller pa och samlar uppgifter pa alla agare av just denna (ovanliga) motor. Vi ar inte sa manga och motorn ga alldeles ypperligt (och billigt) nar allt ar val, bedrovilgt dyr nar den kranglar/trasslar. Har du andra fragor/funderingar sa ar du valkommen att hora av dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser