Gå till innehåll
tisdag 21 januari 2025
peos

KRÄFTSKIVA GULLHOLMEN!!!!

Rekommendera Poster

Gäst rakan

Hej!

när börjar kalaset och är det säkert att jaginte skall ha kräftor med mig. jag meddelar i morn om jag kommer. går det bra att sova i din hyt gör jag det gärna

Tack för vänligt svar.

Mvh Räkan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kräftor och koj finns, och nu har jag kanske fått ett ev återbud ifrån Björn. (Sjuk nära anhörig). Så vad det verkar är det bara jag och Peos som är bokade ombord. Vi får hoppas att det inte var så illa med Björns släkting, han meddelar imorgon.

När Kalaset börjar är det nog ingen som riktigt vet. Jag och Peos skall mötas på Ellös runt lunch, och då lär vi nog ströva runt på öppet varv en stund innan vi far över till Gullholmen. Men jag skulle tro att vi dukar upp framåt kvällningen.. De ska ju vara lite skumt så att kräftlyktor(lanternor) kommer till sin rätt.

Ha´ t pent Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst rakan

Hej!

Skall se om jag hittar något i barskåpet att ta med om jag kommer loss från familjn  (ska nog gå)  cognac eller vad önskas?  

Mvh Räkan Räkansson

hur gör ni dom små gubbarna dom gula som ler å så?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst rakan

Hej!

vilka gubbar skall jag klicka på jag ser bara en och det är jag  ha ha ha ha.

Mvh Räkan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Räkan
Att du inte mönstrar på på Rosa II redan i Ellös om du skall bo hos Stefan. Så får du ju också tjangsen att segla med en riktig båt också.

Som du ser längst ner i Stefans inlägg så han kanske behöver hjälp för att hitta till Gullholmen.

Vägbeskrivning; När ni kommer ut ur Ellös hamn sväng till vänster mot den nedåtgående solen. Efter ca 2700 har ni en fyr på höger sida. Sväng vänster en gång till. Efter ytterligare 1300 meter sväng höger och gå rätt in i Gullholmens hamn. Enkelt eller hur.

Men Stefan - åt det hållet du pekar ligger väl inte Gullholmen. 

ha´ t sô pen´ t

tommy 

post-945-1394234768,8953_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst rakan

Hej!

test10.gif\testsmiley-innocent.gif\testsmiley-cool.gif\haha  tack nu fattar jag.

Mvh Räkansmiley-cool.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jej kommer också.

Startar nu och är framme om 2 timma ifall jag eldar på lite.

Hur lång tid tar det med flyget och helikopetern.

Vill inte missa dig för allt smör i småland 26.gif\.

Vi kan ha förfest.

Jag slänger ut all bröte tanten har dyngat in i barskåpet och fyller det.

Visst fasen ja. Tar med mig 3an eller 4an liter whiskey som jag hittade bakom vinterdäcken häromdagen.

Säger inte vilken sort för jag vill inte ge dig någon anledning till att överglänsa för det är gemenskapen som ska frodas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

glöm nu inte att ta kort så att vi som inte kan komma får se hur trevligt ni har det.jag skulle nämligen själv vilja vara med3.gif\ jag får önska alla herrar o speciellt alla galanta damer en underbar o trevlig kväll i augustinattens sken.mvh rillez2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej , var lugn Rillez, vi kommer att medelst mms, e-post och alla till buds stående medel försöka att hålla dig delaktig och underättad ang våra förehavanden på Gullholmen.

Nu skall jag strax ner å plocka ordning i båten, samt kolla så att jag har sängkläder till mina gäster. Peos har jag talat med idag. Har dock inget hört från Räkan, men mitt erbjudande står fast och kräftor hat jag så jag tror att det räcker.

Tjära häslningar Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi drar kl 09.00 ca. och tröskar sakta och lungt.

Tror ni att det är mycket folk dä nu på lördag.

Tar en kompis med mig för tanten går sitt skift.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej sitter här å väntar på att kaffet skall bli klart. Sedan bär det snart iväg till båten. Kollade just vädret, genom fönstret kan jag se ett lätt molntäcke och enligt Utpost Hållö blåser det 4.6m/s. Så det ser ju ut somdet vore värt att hissa segel..

Ha´ t pent Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

snart bär det iväg mot ellös. lasse e på kräftor e med pilsnern på kylning uppehåll vad kan bli bättre. förväntansfulla hälsningar krawa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill bara tacka ALLA som var närvarande på Gullholmen för en trevlig helg,

ett vackrare ställe tror jag är svårt att finna i Sverige....

Det känns i själen att man har fina vänner i er...hoppas jag får tillfälle att återse er inom en snar framtid.

20.gif\

Peo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De e bara att ladda för nästa år och om inte annat så kan man leka med tanken.

Man måste se framåt och mot goda tider.

Tack för serenaden förexten.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst lpp2

*asg* Så du fick tillfälle att äntligen tömma flaskan *S* Läste att ni hade haft det riktigt trevlig Synd att jag inte kunde närvara. Hoppas på att det kommer mer tillfällen Å då pappa orven skall jag bjuda på riktig smörjolja   2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaha du e ute efter go Whiskey.

Hade en helpava, Aalborg smiley-tongue-out.gif\ som jag fick bära tillbaks till båten halvtom.

Verkade inte som att det var populärt för annars så hade den tagit slut tycker jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst lpp2

Jag kan väl hålla med om att Aalborg inte är så himla god. Fast vi får väl hoppas att det var så trevligt att grabbarna grus glömde bort tjötoljan *S*

Du testa Linje 01 i stället len som en silkestrupa i strupen å inte så frän som en flaska Absolut

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja silkesstrumpa hmmmm vet i fanken du vet la att strumpor gömmer något smiley-tongue-out.gif\.

E ju reklam för allt här på forumet, så det är nog inte så farligt att visa vad man önskade som inventarie i båten.

post-19228-1394234775,0276_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst lpp2

Blev mållös Kanske för att jag själv vill ha en sån *S*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...