peos 0 Postad 7 Augusti , 2006 Nu jäklar i havet....nu går MG:are o Kräftor till anfall....på GULLHOLMEN Lördagen den 26/8....ALLA är hjärtligt välkommna att deltaga....kräftor o förfriskningar medtages....när ni söker oss kika efter en kräftlyckte lanterna...där finns vi (om vi inte hörs)..hheehhe...ni får gärna lägga en liten blänkare om ni har möjlighet att närvara...dock inget tvång... Väl mötta på GULLHOLMEN. 26/8... Kjelle, Smögen, Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 8 Augusti , 2006 hahaha här anas en redig baksmälla oj oj oj oj mvh rillez ps glöm inte solglasögonen till dagen efter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst RobertLind Postad 8 Augusti , 2006 hur långt är det från kramfors till gullholmen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 9 Augusti , 2006 Gissar på ca. 70-75mil....landvägen, kommer du? Välkommen...Peo & Co. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 9 Augusti , 2006 Du valde fel dag . Tanten jobbar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 9 Augusti , 2006 Jasså, jag ska dit och min tant jobbar, då. He he Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 9 Augusti , 2006 Hm...ja man ska ju inte ta med tårta på kalas så varför inte. Tanten sa att jag kunde dra dit själv. Få se vad det blir för väder och vad man får med som sällskap. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 10 Augusti , 2006 jag kommer iallafall. om så med bil och färja. jag brukar vart fall komma när mg medlemar kallar till nåt.eller hur smögen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst maxi777 Postad 10 Augusti , 2006 Vi får se om jag kan få min segelbåt att gå så långt Mvh Frans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 10 Augusti , 2006 He he, ser vi fram mot. Ska du nog klara, kan det var 0,1 distans. Vore roligt att träffas. /Kjell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst maxi777 Postad 10 Augusti , 2006 njäe 0,001 tror jag Frans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekelunden 0 Postad 11 Augusti , 2006 Hello! Anmäler mig och Rubinum till kalaset. *L* Dessvärre kommer vi per bil, men har tält i bagaget. *Hare Gôtt* /Lasse P.S. Deppar lite då Kajsa B rev i sista försöket... D.S. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 11 Augusti , 2006 Va kul....Hjärtligt Välkommna...Let`s Party..... Peo o Kjelle o Smögen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 13 Augusti , 2006 Jag kommer nog inte. Har slutat dricka sprit NOT. Hoppas ni får det trevligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 13 Augusti , 2006 Såg i din sjöbod att du kaskar runt med en kall i handen så helt absolutist kan du inte vara om du inte har en ständig brännskada där . Det är inte spriten som räknas utan umgänget. Sprit och kräftor blir man bakskakis av och då mer än lovligt. Kom du så är vi två som tar det lagom och ändå goa å .... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 13 Augusti , 2006 Bra svarat Orven, som sagt umgänget o trevnaden ihop är det primära, men jag sticker inte under bordet att jag gärna tar ett par supar, he he. Roligt att höra att du kommer, Orven. /Kjell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 13 Augusti , 2006 Jo ett par rackarbajsare hör till, men av erfarenhet så vet jag att det inte är bra med för mycket hojtarolja och skaldjur. Så därför tar jag bara någon och ett par öl, men destomer kräftor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst AudiV8 Postad 14 Augusti , 2006 Hade kanske varit kul att komma men har över 20 mil(med bil) dit så tyvärr ha det sköj alla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 15 Augusti , 2006 En kall Fanta ja vad trodde du?Nej ligger ju inte i havet såjag kommer inte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 15 Augusti , 2006 En liten kall pilsner så klart som är ofarlig och törstsläckande. Fanta och annat har jag slutat med och därför så tänkte jag inte så långt . Man blir fet och får hjärtsnörp av sötdrickor. 17 sockerbitar i varje liten flaska. Har faktiskt gått över till vanligt kranvatten och lite lättmjölk till maten. Minus 14 kilo på två år genom att ta bort onödigt fast det många gånger är gott. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 528 Postad 15 Augusti , 2006 Hmmm.... Låter kul. Hur hittar jag dit? På Eniro hittar jag 8 svar på frågan Gullholmen. 6 är olika platser. Kan bli himla jobbigt att leta... Men jag antar ni är långt från mig, jag vet ju var ni håller till i vanliga fall, ungefär. Men Ha det så trevligt!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 15 Augusti , 2006 Du får runda Kap Horn om du ska hit eller ta Göta Kanal och vid slutet av den (Gbg) så följer du kusten norrut. Gullholmen ligger syd väst om Lysekil. Ön heter Hermansön. Har ingen karta tillgänglig för exakt kordination. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 528 Postad 15 Augusti , 2006 Typ 58¤10.747 N 011¤24.168 E ???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 18 Augusti , 2006 Nästa helg smäller det....haka på nu, gott folk..... Hjärtligt Välkommna.... Kjelle Smögen Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 24 Augusti , 2006 Tyvärr upptagen av annan kräftskiva, det är ju några sådana den här tiden på året... Annars hade jag gärna dykt upp och presenterat mig, ny medlem som jag är. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst rakan Postad 24 Augusti , 2006 Hej! Finns det flygplats i närheten där ni skall va? om jag får komma isåfall kan jag flyga ner till er och äta kräftor. vad kostar det att vara med eller skall man ha med sig egna kräftor blir ju lite svårt på flyget dom kan ju gärna bli dåliga i värmen. om jag får komma ? jag kan ju äta räkor istället haha Mvh Räkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 24 Augusti , 2006 Tjenna Räkan,, varmt välkommmen. Vad kräftor anbelangar så skall vi nog kunna fixa ett kilo extra. Flygplats däremot är det värre med. En sådan inrättning saknas helt på Gullholmen. Närmsta större flygplats är Landvetter(Göteborg). Men därifrån bör det ju kunna vara möjligt att hyra helikopter, de finns säkert nån med pontoner. Och de vore ju förträffligt om du kunde landa i hamnen. Så skriv du bara och meddela oss om du kommer så skall vi ge oss ut och meta lite mer kräfta. Ha´ t pent Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst rakan Postad 24 Augusti , 2006 Hej! Ja helokopter blir nog lite dyrt, finns det något hotell att bo på? min fru skall till paris i helgen med hennes syster så det hadde pasat ganska bra att få träffa några av er på denna sidan. Mvh Räkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 24 Augusti , 2006 Hej igen Räkan. Jag vet tyvärr inte om det finns hotell på gullholmen. Men jag har bestämt för mej att Ellös har ett. Och dit är det ju ett stenkast. I annat fall så har jag en koj ledig, Björn och Peos sover ombord hos mej. Så babords koj i salongen är ledig om det kanske skulle kunna passa? Ha´ t pent Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser