martinzq 0 Postad 7 Augusti , 2006 Hej! Jag har en Johnson 50 hp från -81, kort rigg som sitter på en smiler 500. Den har länge fungerat utan problem ända tills nyligen. Oavsett om jag har gasreglaget i framåt-, back-, eller friläge så drar den båten framåt. I alla lägen går det att reglera hastigheten. Har någon nån aning om vad som hänt? måste jag riva upp riggen? vad kan felet kosta att reparera på verkstad? Tack på förhand för tips och svar! / Zäta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 7 Augusti , 2006 Ingen vajer som lossnat eller gått av.... Kolla om det rör sig på växelspaken på motorn när du passerar friläge med reglaget. I annat fall ngt som släppt invändigt. Lycka till /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
beppo 0 Postad 12 November , 2006 kolla så att inte växelföraren har hackat över ett snäppi växelhuset, de verkar ju lite osannolikt men de e ju värt att kolla :D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 13 November , 2006 Hej Under förgasarna sitter delningen på växelaxeln och om den släpper blir det svårt att växla. Du kan få ta bort startmotorn för att komma åt den bra. /Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stilig_knubbis 0 Postad 13 November , 2006 men om båten går frammåt på backen så kan det ju inte ens gå att backa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 13 November , 2006 Du ska inte plocka isär reglaget och kolla det först? Sten Ups någon som redan skrivit om reglaget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser