Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
Svamp-bob

Vindroder eller autopilot?

Rekommendera Poster

Inte snyggt Jonas!!!

inlägget var till sator, som kom med klumpigt & obegåvad kommentar!

& Svenska kan vara svårt att läsa & förstå också, tydligen?!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Yx skaft.?? oj vad du kan..ha...ha, totalt bedoo!

ang.  Om du ens brytt dig om att läsa mina inlägg så hade du sett det  Jonas! jag läser dina inlägg lika lite som du besöker min blogg....ha....ha...ha.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är det du inte tyckte var snygg i mitt inlägg ovan? Att jag har sänkt mig till din nivå?

Jag tycker jag (och alla andra här) är rätt snäll jämfört med vad skit du häver ur dig. Jag försökte ändå rätt länge föra någon sorts konstruktiv diskussion medans du bytte ämne och argument och mest hävde ur dig oförskämdheter och insinuationer.
Å sators kommentar som du reagerade på var ju till mig och inte till dig, vad nu det spelar för roll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ge dig nu för fan ntica. Tror du att du kommer sälja många vindroder efter det här? Jackass!

Senast ändrad av Stream | 30 november 2011 | 18:00

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp!

Jag är oförskämd och en idiot. Beter mig alltid som den dåre jag är. Obegåvad och lågutbildad tror jag inte har någon social betydelse i sammanhanget.

Precis som du, så är jag stolt över min personlighet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här startade tråden, & jag svarade efter bästa förmåga, vissa hävdade motsatsen & jag debbaterade fördelar. vem som gjorde påhopp på vem kan vi disskutera. Utan att på ngt. sätt höja mig till samma nivå som nedan...

Tristan Jones var en missförståd, obstinat personlighet Som lyckades där de flesta gått bet!

Vito Dumas, Joshua Slocum, Moitessier, Kurt Björlund samtl. stora personligheter som jag högaktar. & samtliga missförstådda på en eller flera punkter. Men körde sitt race & lyckades åstakomma ngt. Inga av ovannämda kom från akademisk bakgrund (Naturligtvis!)

Personligen kommer jag från generationer av Fiskare osv. Arbetar klass. Ingen akademiker, har gått den hårda skolan & den långa vägen.  & lyckas med det jag sätter mig för!

Vill med detta be en del av er om ursäkt,  (Ni som förtjänar det) Har en ADHD relaterad diagnos, & brusar lätt upp & häver av mig utan att ha ngn. igentlig kontroll! & sist men inte minst... Jag tjänar inga pengar på min blogg (tyvärr) & säljer heller inga vindroder. Däremot sponsrad med  ett  av nämda styranordningar, & själklart försöker jag hjälpa denna versamhet. även om det då ter sig lite märkligt!

Cpt. Ed Holm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Din diagnos förklarar dina utbortt och att du blir sponsrad ditt engagemang för styranordningen.

Nu vet vi hur det är men det gör inte det acceptabelt att du vräker ur dig personangrepp på forumet.

Gör så här NItca: Skriv dina inlägg i windows word och spara ner. Vänta  tills du känner dig lugn och stabil. Läs igenom inlägget och kan du stå för det  så klistra in det och sänd. Då kommer vi kunna ha ett stort utbyte av varandras erfarenheter. Om någon inte håller med dig om någonting är det inte ett angrepp på dig som peron utan bara en annan åsikt - lär dig se skillnaden så blir livet både roligare och lättare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker faktiskt att det återigen bara är dimridåer och ett byte av ämne. En halv ursäkt och ett halvt erkännande om att det varit reklam det handlat om hela tiden, det är ett bra försök men räcker inte.

Nu är jag ganska långt utanför mitt fält här egentligen, men ADHD har väl med mer koncentration och kanske också impulskontroll att göra? Vilket knappast har med nticas beteende här att göra.
En diagnos på autism-spektrumet, som tex Asperger  hade däremot möjligtvis kunnat förklara förklara beteendet om jag förstått saken rätt. Men visst, ADHD eller andra bokstavsdiagnoser är ju på modet idag så man kan nog få dom att föklara det mesta om man bara vill.

Jag hittade ett av nticas allra första inlägg här på MG och redan där så fick jag höra att jag var patetisk etc. (den tråden tänker jag inte gräva upp)
Det är liksom inte en plötslig ingivelse utan det är BARA skitkastning och INGEN som helst substans i NÅGRA påståenden. Källor anges aldrig, ens när man ber om dom,  utom som en ursäkt för att posta mer reklam. Möjligtvis kommer nåt flummigt om diit och datt eller vad det var.

Dessutom så kan man inte be om ursäkt med förbehåll och tro att man ska tas på allvar. Antingen ber du, ntica, om ursäkt och då gör du det utan förbehåll och ännu fler antydningar. Om du nu anser att någon inte förtjänar din ursäkt så skriv då ut det i klarspråk!

Och om man är sponsrad så har man väl visst ett ekonomiskt intresse i falle. Man får produkter billigare och i gentjänst gör man reklam, inte konstigare än så. Men det är inte ok här och framför allt inte att ljuga om det upprepade gånger.

Jag hoppas ärligt talat att ntica håller sig ur ALLA diskussioner gällande självstyrning i fortsättningen och tänker sig för jävligt noga innnan det postas något över huvud taget.
Rådet om att skriva i en ordbehandlare och spara till ett senare tillfälle är mycket bra!

Jag kan villigt erkänna att jag har tyckt att det varit ganska upplivande att mata trollet eftersom det här forumet är så jäkla hövligt och korrekt annars. Men nu får det räcka, det här inlägget är inte menat som provokation utan en helt ärlig åsikt. Och ja, jag kallar ntica för troll. Han/hon uppfyller liksom hela definitionen och det kommer ta lång tid innan jag eventuellt tar något från ntica på allvar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dubbelpost

Senast ändrad av JonasP | 01 december 2011 | 11:21

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trippelpost

Senast ändrad av JonasP | 01 december 2011 | 11:20

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det optimala vindrodret!!!???

Har nu i dagarna färdigställt mitt vindroder till Allegro 27an.

Slaktat ett Viking vindroder och tagit tillvara på trimrodret och det pneumatiska systemet inkl. pendelsystemet. Poängen är man slipper det huvudroder som hör till Vikings vindroder.

Trimrodret har jag monterat vertikalt akter om huvudrodret och då kraftöverföringen sker pneumatiskt via en 6 mm slang så slipper man all mekanik med alla dess inställningar.

Hela trimrodret (6-7 kg) hissas enkelt upp mha en vertikal genuaskena. En lina gör det hela smidigt.

Komplett väger hela rodret ca 12 kilo och är i princip underhållsfritt.

Ska sjösätta om ca 2 veckor så jag återkommer med rapport.

Är någon intresserad så hör gärna av Er.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...