Yamaha55 0 Postad 7 Augusti , 2006 Har en CDI-box typnr TIA-O7 och hos de leversantörer (utlänska) som jag hittat via detta forum så finns ej denna typ angiven, utan de heter tex TIA02-12 eller TIA02-17. Vet någon om min TIA02-07 kan ersättas av någon annan typnr? Motorn är en Yamaha 55hk, årsmodell runt 1970-79. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utombordan 0 Postad 7 Augusti , 2006 var har du kollat du kan ju kolla på boatfix.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamaha55 0 Postad 7 Augusti , 2006 Ja, jag har provat på boatfix och den tyska hemsidan MSO men de har flera varianter av TIA02 i sin katalog men inte min TIA02-07, därför frågar jag om ev ersättare med annan typnr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne11 0 Postad 13 Augusti , 2006 Hejsan Kolla med Marinhallen i Eskilstuna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yama60 1 Postad 14 Augusti , 2006 Enligt en firma jag var i kontakt med så var de sista siffrorna, alltså -12 eller -17 versionsnumret. Så ju högre nummer desto senare version av samma box. Min nya till Yamahan hade också nummer som inte finns på orginalet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 14 Augusti , 2006 Jag Googlade lite på kul och det verkar som om samma tändbox (Hitachi TIA02) sitter på Honda CX500 (MC). Detta är en V2:a så cylinderantalet stämmer i vart fall. Ev. kan den vara billigare som reservdel till en Honda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patric_E 0 Postad 11 Juli , 2008 Den tyska sidan vad är hela adressen till den, MSO.???? Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patric_E 0 Postad 27 Juli , 2008 Hittade sidan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser