Gå till innehåll
tisdag 14 januari 2025
opium

bränslepumpar mercruiser v6 4,3 92:a med förgasare

Rekommendera Poster

är det någon som vet vad jag ska ha för bränslepump till mercruiser v6 4.3 l 92:a. jag beställde en från hansenracing men det funka inte då förgasaren flöda över. jag skickade tillbaka pumpen då jag tror den var för insprutning.sen köpte jag en universal pump från biltema som pumpar 120 l i timman.men när jag gasar på med båten så kväver den sig som om han inte får tillräckligt med bensin. alla slangar å filter är kollade å bytta. vad göra är det å skaffa ännu en ny pump eller? tacksam för svar,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I mina bocker (Clymer/Seloc) star det att pumpen for VOLVO (som har exakt samma GM block som Mercruiser) skall ge ett tryck pa 5.97-7.96 psi (eller 0.42-0.56 kg/cm2).

Hoppas det har kan vara lite vagledning.

Annars, ga till www.marineengine.com Finns (ytterligare) ett bra forum for just Mercruisers dar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läs min tråd: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=109950

Trycket från bränslepumpen var på tok för högt så att förgasaren hela tiden flödade över.  Nu har jag monterat en tryckregulator och ställt in den på 2,5 psi (tror jag det heter)  och med det så är tre månaders felsökande över.  Hon går som en dröm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Terrafobica,

Toppen, skont att det loste sig. Finns inget varre nar man har nya delar och det fortfarwnde inte funkar...

Vore kul om du hann ga in och uppdatera din tidigare posting med losningen, sa finns den latt tillganglig om nagon letar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...