Puttrik 0 Postad 6 Augusti , 2006 verkar som min trimpump läcker olja någonstans... Har fungerat fram till nu, men nu är oljan slut! någon som vet hur man renoverar eller vad som kan tänkas läcka? skall väl vara atf-olja i den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 7 Augusti , 2006 Om pumpen lacker olja sa borde du ha en massa i kolsvinet (eller under pumpen, var du nu har den). Ser du ingen olja sa ar det istallet troligt att en packbox pa lyft/trim cylindrarna har gatt och oljan hamnar i sjon. 270T cylindrarna skall ga att renovera (till skilland fran senare cylinders). Om du vill ha och jag far tid (senare i veckan...) sa kan jag scanna nagra sidor ur en Seloc/Clymer manual dar detta bekrivs hyfsat bra. Olja skall vara samma som for motorn, dvs 10W/30, 20W/40, etc. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Puttrik 0 Postad 7 Augusti , 2006 okej.. ser inget läckage någonstans! verkar komma ut bak i själva lyften! har fyllt på atf-olja, vilket säkerligen var fel då! ska byta oljan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Puttrik 0 Postad 9 Augusti , 2006 skulle vara atf-olja i pumpen.... Det var inget fel på pumpen, bara E stor mässingsmutter som lossnat Nu funkar det finfint igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 9 Augusti , 2006 Toppen du hittade felet. Det var alltsa en lackande lift/trim cylinder och det rackte att dra at toppen pa den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser