Dunkelfink 0 Postad 6 Augusti , 2006 finns det någon typskylt eller id skylt eller liknande på örnviks båtar ? enligt säljaren så ska det vara en örnvik 530 Ht av årsmodell 77-78, men han var osäker själv på årsmodellen, vore tacksam för hjälp att identifiera årgången. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dunkelfink 0 Postad 8 Augusti , 2006 Inge som vet ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hannes_i_holmen 0 Postad 2 September , 2006 Jag har då en ID bricka i motorbrunnen men därstårbara serienr, vikt, max motorstyrka m.m. Inget årtal tyvärr! Skulle gärna också vilja veta ålder på min 530 HT... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dunkelfink 0 Postad 2 September , 2006 Vad menar du med motorbrunnen ? menar du själva gropen som motorn sitter i ,på akterspegeln ? eller menar du under den typ där tanken sitter ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hannes_i_holmen 0 Postad 3 September , 2006 Ja precis, där bak vid akterspegeln.. I sidan på plastväggen har jag en liten aluminiumbricka, står dock ej något om tillverkningsåret där.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 3 September , 2006 kolla på sista tre sifror det är tillverkningsår och model år bokståven innan är tillverkningsmonad. herman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser