GostaU 0 Postad 5 Augusti , 2006 Hej! Har en VP MD2 med Dynastart i en av mina båtar. Den ger ju inte särskilt mycket ström, men är det någon här som har en uppfattning om hur många (eller snarare hur få) ampere den ger vid marschfart? Ja, jag vet, jag man kolla med en tångamperemeter men jag har ingen, o har inte kommit mig för att låna, men kanske någon här har gjort det? MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svinninge 0 Postad 7 Augusti , 2006 Hej Gösta Med en sökning på Google så fann jag denna information på den första svenska sidan http://www.startmotor.se/ItemInfo?itemId=33588533&itemName=Dynastart 12V 11A 0,9kW effekten på den dynastaren stämmer inte helt exakt men är mycket nära, finns även ett diagram med laddkurva. Enligt Volvo Penta´ s specifikationer för en VP MD2 så laddar den max 135W och 90W kontinuerlig vid 12V dvs ca 11A resp 7,5A. Dess startmotoreffekt är ca 1hk. Mvh Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 7 Augusti , 2006 Tack!! Trota att jag jobbar med datorer o sitter mycket ute på nätet så tänkte jag aldrig så långt som att söka efter så pass gamla grejor. Jag ska genast läsa sidan ordentligt. G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser