Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
Ankarman

Varför passar ingen båtupptagningsvagn till min snipa

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en Marex 24 som jag varje år lyft upp på lastbil och kört hem till tomten. Har nu tröttnat på detta pyssel och tänker köpa en modern båtupptagningsvagn och köra själv. Problemet verkar enligt många att snipor är för höga för en vanlig vagn typ Fogelsta, Bålstasläpet etc. Är det någon som tar upp sin båt på detta sättet eller nån som har erfarenhet av problemet. Vill gärna inte stjälpa båten vid första försöket....

Hälsningar och en önskan om en förtsatt trevlig båtsommar.

Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla på TK-Trailer de har några exempel på sin hemsida och kan tydligen kundanpassa sina vagnar så att de ska passa perfekt.

Under rubriken Exempel på tillämpningar

De har både trailer och båtupptagningsvagnar.

mvh Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset!

Händelserna går snabbt! Har just varit och köpt ett begagnat Fogelstasläp 2500 kg. Det är på den automatiskt ställbara stöttor med gummihjul. Det verkar ändå lite osäkert om det kommer att fungera eller om jag får komplettera med andra o längre stöttor. Tänkte prova någon dag under ordnade former. Skulle vara kul att veta om någon annan har tagit upp sin snipa på en sådan vagn.

Trevlig sommar!

Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad väger marexen? När jag skulle ta upp min mellanbleka fick jag bogsera bil släp med ytterliggare en bil för att orka upp och den vägde ca 900 kg!

iofs inga fyrhjulsdrivna starka maskiner, men skulle behövt det.

mvh

Patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen!

Marexen väger 1900 kg. Löa 7.50, bredd 2.50. Jag drar med en King Cab så orken borde finnas..

Hälsningar

Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...