Ankarman 0 Postad 3 Augusti , 2006 Hej Jag har tänkt köpa en båtupptagningsvagn av modernare typ för att själv kunna ta upp min Marex 24 på ett smidigt sätt. De båtvagnar jag tittat på verkar inte kunna hantera snipskrov pga att skrovet kommer för högt upp i vagnen. De självjusterande stöttor som finns på tex Fogelsta kommer inte att kunna stötta upp båten ordentligt misstänker jag. Är det någon som har erfarenhet av båtupptagningsvagnar och snipskrov. Hälsningar Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 3 Augusti , 2006 Hej, Kolla på Bålstasläpet LGF-2000 el LGF-2500. De har självjusterande stöd som justerar sig efter skrovets V-form. Ring och hör med Bålstasläpet om de vet om en Marex 24 kan passa på nån av deras båtvagnar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ankarman 0 Postad 4 Augusti , 2006 Hej igen ! Tack för tipset ! Det verkar vara en välbyggd vagn med en bra bredd som passar en hög snipa. De själjusterande stöttorna verkar vara av samma typ som Fogelsta använder och säkert lite för korta. Säkert finns längre stöttor som tillbehör för en rejäl penning! Hälsningar med en önskan om en trevlig fortsatt sommar. Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser