Solvigg_21 0 Postad 3 Augusti , 2006 Hej därute ! Någon som kan ha någon idé om var mitt problem kommer ifrån ? Har en Solvigg 21, med en nyinstallerad Mercrusier 135, och Alpha One-drev. Vid ca 2800-3100 varv börjar ett tjutande, visslande ljud, (ganska högt). Ljudet försvinner sedan vid maxvarv. Det verkar vara belastningsberoende. Kommer tidigare med många i båten, och går man i medsjö, så kommer och går det när man surfar på vågorna. Min misstanke är att jag inte lyckats med inriktningen av motorn, främre motorfästet. Tacksam för synpunkter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 3 Augusti , 2006 Uteslutit drivremmar? Annars kan du spray LITE vatten pa dem. Kommer ljudet darifran bor det upphora. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 3 Augusti , 2006 stötte på en bekant ute på vattnet som ockå hade visslande mercrusier v6an trodde också remmar men det hjälpte inte, öppnade fördelaren axel, bussning snustorrt och rostfärgat. vet inte om det bara var här vissladet kom ifrån, ljudet avtog något vid lite sprajning, men visslande ljud kan även lätt komma från förgsarfot och insugspackningar eller annan vacumläcka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Solvigg_21 0 Postad 3 Augusti , 2006 Hej Igen ! Svårt att beskriva ett ljud, men som jag uppfattar det, så fortplantas det i skrovet. Någon typ av resonans kanske ??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser