Flipper580 0 Postad 2 Augusti , 2006 Räcker det med en 9.8 mercury? Min son väger strax 75kg, är sjutton år och helt tokig i båtar.. Så jag tänkte att man skulle kunna ta sig ann det i vinter.. Vad tror ni, har en 9.8 Merc ifrån mitten på åttiotalet hängandes i garaget hemma, dock med tvåbladig propeller.. Stigning okänd ännu, behövs det mera krut för att kunna åka över 20 knop? Mycket tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trissorange 0 Postad 3 Augusti , 2006 Hej Ja det räcker gott och väl med en 9.8hkr motor på flugan. När jag var liten så hade någon jag kände en sån båt med en 4hkr motor på och den planade om man var ensam liten grabb i den. Sen satte de på en 10 hkr Tohatsu på den och då gick den snabbt och fint när vi var tre grabbar i den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 3 Augusti , 2006 hej har en tohatsu 9,8 som jag brukar köra på en liten omc alubåt.den går 19,7knop enl gps med mig o mina två grabbar så jag tror att det räcker gott o väl med den motorn.fridenzzzzzzzzzzzzzz rillez Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper580 0 Postad 4 Augusti , 2006 Låter kanon det grabbar! Då blir det troligen ett bygge under vintern, återkommer med bilder när snön börjar dra sig fram! Mvh Jesper Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser