jompen 0 Postad 2 Augusti , 2006 Hej! Har just gett mig in på att renovera en segelbåt invändigt och först och främst ska nu den fastlimmade isoleringstapeten bort, det visade sig svårare än väntat.. Efter att ha försökt rycka bort tapeten sitter fortfarande ett tjockt lager rester med ludd från den gamla tapeten kvar i klistret.. Har försökt skrapa bort och försökt med diverse lösningsmedel utan något vidare resultat. Undrar om någon kanske möjligtvis råkat ut för samma sak och har några råd och tips.. Eller vet vart man skulle kunna vända sig för hjälp?? Tack på förhand! Johanna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dykaren 0 Postad 2 Augusti , 2006 Hej Johanna , jag håller på och renoverar min Vigg och jag slipade bort allt med en liten slipmus (black&decker) med grovt papper sedan tvättade jag båten invändigt med klorin , glöm inte att skölja med sötvatten ett par gånger. Jag hade mögelangrepp på skumgummisoleringen som satt sig i plasten... Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 210 Postad 2 Augusti , 2006 En skrapa med hårdmetallskär borde funka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MiniMe 0 Postad 3 Augusti , 2006 prova med limtvätt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 3 Augusti , 2006 Hej, jag gjorde samma sak i våras, jag fick bort de gamla limresterna med en stålborste, det tog några timmar dock. Man behöver ju inte ta bort allt, sitter det fast bra så är det ju en bra grund för den nya vinylen/limmet. Min nya vinyl var 3mm tjock och då märks inte eventuella små ojämnheter. http://www.jula.se/Butik/docs/Mallar/mall6.asp?OrderId=633285045&pf_id=SE-129016&dept_id= Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser