Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
Gäst laxoring

slår det till på era 280 drev när ni lägger i växel

Rekommendera Poster

Gäst laxoring

Hej. jag har kollat på drevias hem sida. när man lägger i växel så ska det tydligen hugga till. jag har haft min nimo 22 i 2 sommrar nu. med aq 140/280 drev och den har alldrig huggit till när man lägger i växel. men nu på senare tid verkar den blivit mer orkeslös. Har kollat kompen den är bra 11,5-11-11-11 kg. har även justerat förgasarna.har en propp på 15/17 bytte till 15/15 den ökade i varv men ej så mycket i fart. är den konan som slirar måntro och är det svårt att laga och nån som vet vad det kan kosta har tänkt att göra det själv.

MVH Laxen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har en känsla av att det beror på hur hög tomgången är hur mycket det dunkar till, men när jag lägger in framläge så tycker jag att den går in ganska dunkfritt. MVH Trolle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

Hej. jag har haft ca 1100 på tomgång och lackt i växel men inget dunkade blir det ändå

MVH Laxen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min drivlina är smidig vid växling till framåt men dunkar vid iläggning av backen. Har 140A/280 med höger propp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag har noga samma fenomen som många andra tydligen. Motor/drev: AQ131D/280. Tomgång ca. 900 rpm. När man lägger i växel fram så går växeln i väldigt mjukt men i backen så dunckar det lite.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...