Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
mackez

Sea Ray 21 Seville MC

Rekommendera Poster


Hej

 

Någon som vet något om Sea Ray 21 Seville Midcabin?

Jag är på jakt efter en liten USA Midcabinare och

har stött på en del av denna båtmodell till vettiga priser.

Hur är planlösningen i själva sittbrunnen?Hur många sittplatser mm.

På bilderna jag sett på nätet så är det endast en soffa fram vid förarplatsen och inget bak.

Är de extremt trånga då de pressat ner en Midcabin på en 21fotare?

Båten skall fungera för helgutflykter för 2vuxna samt ett barn.

MVH

Marcus


post-19615-1394234740,5322_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Min Seville har en förarsoffa där hela din familj kan sitta och under den soffan finns en utdragbar soffa bakåt där ett par stycken kan sitta. Jag har kompleterat med 2 biltema stolar där bak. Det är helt OK med plats för din familj, jag har 2 barn (1 och 3 år) och det är lite för trångt eftersom att det inte finns så mycket stuvutrymme men det fungerar ändå över en helg.

 

Min kommer förmodligen att vara till salu lagom till nästa säsong, jag har dock lite problem med backen just nu som måste fixas först.

 

Mvh

 

Markus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej
Jag köpte min sea ray seville midcabin förra året. Vi sitter 4 pers runt ett litet bord bakom förarsoffan som akterut har en utdragbar soffa. Lite dåligt med stuvutrymme är det men vi förvarar det mest i väskor som kan flyttas runt när man sover. I min finns ingen spis så jag har ett 2-lågigt campingkök. Vi är helnöjda förutom att jag måste byta laddaren på min 170 hk mercruiser som annars går jättebra. Ca 28-30 knop men vi kör sällan över 22 knop.
Trevlig lite båt där vi inte saknar något mer än stuvutrymme.
2 vuxna 1 barn, perfect skulle jag säga, även 2 barn funkar bra. 
Mvh
Stefan 

post-10778-1394234792,8106_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Låter ju mkt intressant med en sådan båt för mig.

Har du några bilder på inredningen i din båt som man skulle kunna få se?

MVH

Marcus

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Här är en bild tagen framifrån i ruffen, till vänster ser du en liten toalett och till höger ett litet pentry.

 

Mvh

 

Markus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På denna bild ser du ett foto taget strax utanför dörren till ruffen. I förra inlägget kan du se midcabinen längst in, man kan ligga 2 där.

post-21085-1394234793,2311_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Du kan få min båt för 119 000kr om 2 veckor (jag vill njuta lite till av den annonsen kommer att ligga på 122 000kr=, då ingår:

Origo 3000 spisNyservat drevNya tänkablar och tändstift2 batterier varav 1 aldrig blivit inkopplat.Likström till växelström adapter på max 300W.Extra propeller.Pump för byte av motorolja2 Däcksstolar som nya.Trailer i halvtaskigt skick men den fungerar för att transortera en båt även 10 tals mil. Är troligen byggd för tyngre båtar med Boggie och plats för ett tredje Hjulpar.Trailerlås.Dragg med kätting och lina.En hel del tågvirkeNyklädda dynor i ruffen i år.En del kemikalier.Manick för byte av drevolja.Ekolod: Fishfinder variant.KompassSjökort för halva västkustenBord för montering i den främre delen av ruffen.Båtshake.Däcksborstar1 Pilk (, om du skulle hamna i sjönöd)FendrarHamnkapell, lite smutigt men helt OK.Biminitop, något dålig dragdedja till höljet men det fungerar.En hopfällbar barnvagn kan också ingå.Några Köksredskap.Livlina (2006)Nödraketer (2006, ett helt paket)Lås till ruff.
Båten är av årsmodell 1986 och enligt förre säljaren så exporterades den till Sverige 2 år senare.

Bakre soffan har en något dålig bottenplatta som bör bytas ut under vintern, det trillar träflisor från den.

 

Försäkringskostnad ca 2800kr per helår om man tar upp den innan 1/10.

 

Jag säljer den eftersom att jag planerar att köpa hus och bil innan nästa säsong börjar och behöver därför frigöra kapital. Jag kommer troligen att köpa en ny båt om ett par år när ekonomin tillåter.

 

Mvh

 

Markus


post-21085-1394234793,3358_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...titta även på min typ av SeaRay Sundancer.

 

I denna storlek på båt, nästan alla bekvämligheter !

 

titta på min  sjöbod  och  fotoalbumet  

där finns bra info i ord och bild .

 

( Sevillen är för liten i mina ögon, höj ribban en bit till  )  

 

Lycka till

 

//JSR

post-11345-1394234793,6118_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har vsarat till din mail, där jag även angett min mailadress.

 

Båten finns i Höganäs. Det finns endast 2 kapell, hamnkapell och Biminitop (som kan vara uppe när man kör).

Det sitter en 3,7 liters Mercruiser på 170hk i den. Det sitter ett Alpha One drev för framdrift.

 

Mvh

 

Markus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kände att det kan vara på sin plats att puffa upp denna. Jag kollar precis på just denna modell, årgång -88 men med en ny motor. Är det något speciellt som man bör tänka på då man tittar på den? Det sitter en mercruiser 4,3l på 205 hk i den, som jag förstått det så verkar det som en rätt bra motorn styrka på den båten. Hur ska man inspektera drevet, har aldrig kollat närmre på ett drev tidigare, ska vara ett alpha one på den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...