Gå till innehåll
torsdag 19 december 2024
AudiTQ

Inbrott i båten men tjuven gick bet

Rekommendera Poster

hade i förrgår natt inbrott i min  Buster, någon eller några hade brutit sig in i det bakre förvaringsutrymmet för att sno min trycktank. Klippt av ett TJOCKT lås med en bultsax (dock ej ett klassat lås)

Men tjuvrackarna fick inte med sin nån trycktank för att jag tar ALLTID ut den när åkt klart med båten..MOHAHAHA

Nu blir det ett KLASS2 lås för det utrymmet. Men alla som har en löstagbar trycktank borde ta ur den när dom inte använder båten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var roligt läsa att de djävlarna som inte kan skilja på mitt och ditt gick bet. Hoppas också någon såg när dom var inne/kring din båt så man kan identifiera dom och göra processen kort, för vi vill inte ha fler idioter kring och på sjön, eller? /mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med tanke på vad de flesta båtägare betalar i brygfgavgifter och liknande, borde det finnas både övervakningskameror och patrullerande bevakning vid bryggorna och marinorna. 

Den som tar en båttjuv skulle få ett års gratis båtplats och en inteckning i ett vandringspris. Allt för att få båttjuvarna att undvika de bevakade båtplatserna. ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nix. jag betalar 1200 kr/året för min plats men det finns ingen bevakning tyvärr.

Gäller att ha bra lås.

Man blir förbannad och rent spontant så ville man ge dom  men jag började garva när jag tänkte på hur snopna dom måste ha blivit när det var tomt i utrymmet....

Fick iaf veta ur bra ett 149kronors lås från Preem är...haha

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Macsailor!
Oj, va bra ditt förslag är./mvh/Nitro 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Uppdaterat: fick mig ett till skratt idag.... dom fick med sig gammal 2-takts olja..i behållaren fanns vatten o smuts tillsammans med oljan. Glömde den ute i regnet för ett tag sedan. Hoppas den oljan/vattnet/smutsen hamnar i nån trimmad moppe eller nåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Uppdaterat: fick mig ett till skratt idag.... dom fick med sig gammal 2-takts olja..i behållaren fanns vatten o smuts tillsammans med oljan. Glömde den ute i regnet för ett tag sedan. Hoppas den oljan/vattnet/smutsen hamnar i nån trimmad moppe eller nåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag själv har också råkat ut för samma sak, men jag hade tyvärr tanken i. :(

men nu för tiden så tar jag alltid med mig tanken när jag har kört klart....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tråkigt att höra. Men det är ju bra att du nu har som vana att du ur tanken när du kört klart.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan man inte starta en hemsida och lägga ut kort på alla båttjuvar?

(Ta kortet helst före de fått stryk)

www.battjuv.se är ledigt, bara att registrera.

Oops är nog olagligt att lägga ut bilder på personer utan deras tillåtelse.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst karlVanHeinkel

Nästa gång tar dom nog med sej en tank o tar hela ekipaget....hoppas du garvar lika fint då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

man får väl ta kort på sin båt ????sedan att det råkade var personer på den ????  Ooops.........smiley-laughing.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

..........................jag skulle knappast garva men har båten försäkrad så det löser sig nog men skulle jag få tag på dom som stulit båten så......  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...