heinrich 0 Postad 28 Juli , 2006 Dessa stag har pajat på min wellcraft.. Har letat som en gnu efter dessa på tillbehörsmarknaden. Någon som vet vad de kallas eller var man kan få tag på några liknande? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 28 Juli , 2006 Hej!!! Detta va ingen lätt nöt att knäcka... Motala båtvarv är iaf generalagent för Wellcraft-båtar hör med dom www.motalaboat.se allternativt göra nya stag, finns säkert någon smidesverkstad inärheten som kan fixa nya stag åt dig kanske kosstar en slant... Vad stagen heter vet jag ej men någon form av stabiliterings stag för vindrutan ser det ju ut att vara iaf har 2 själv... !!!MVH REXCO!!! Och lycka till... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 28 Juli , 2006 Vet inte om en gnu är så bra på att leta, prova att leta på ett annat sätt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 28 Juli , 2006 Hej, Kallas stöd för vindruta (windscreen fastener). Borde finnas som reservdel. Gäller bara att återförsäljaren har en reservdelskatalog så de kan beställa den hos tillverkaren Wellcraft (el den svenske distributören). Annars får du specialtillverka hos nån mekanisk verkstad el liknande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 28 Juli , 2006 Du kan kopa dem on-line pa www.westmarine.com for $16.99 De heter Windshield Support Bars och finns i lite olika langder (12, 13, 14 om jag minns ratt). Man kan ocksa ta end pieces och saga till egna ror i korrekt langd. Troligtvis ar dina dock standard. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
heinrich 0 Postad 29 Juli , 2006 Tackar så mycket för alla svar!! Får väl paddla över till andra sidan pölen o handla lite Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser