Gå till innehåll
måndag 06 januari 2025
MoscaPt

Standardkapell från Watski - funkar det?

Rekommendera Poster

Undrar om det är någon som har erfarenhet från Watskis standardbåtkapell

http://www.watski.se/www/produkter_meny.asp?prodCardID=32364&groupID=4&subGroupID=0&ccode=01A0C6

Ser lovande ut för mina behov - men funkar det i praktiken? Har tänkt ha det som hamnkapell när båten ligger förtöjd. Funkar det att montera detta hyfsat smidigt när man befinner sig i båten (eller är det som på främst tänkt att monteras över en båt som ligger på trailer/backen).

Har en liten styrpulpetbåt och behöver även kompletera med ett stag i aluminium.

Alla synpunkter välkomna.

Mvh

Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant! Jag trodde 1000 kr var billigt i dom här sammanhangen .. tack för tipset. Får väl kolla vad det är för kvalitet på dom här olika först kanske.

Någon som har några erfarenheter?

/j

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vore intressant att hora likval.

For forvaring pa land/ligga vid brygga funkar dessa utomordentligt. Vill du anvanda det aven for att traila baten i hog fart, sa kravs det ett cover som ar byggt for det. De har extra forstarkningar och aven straps som gar ner och ankras i trailern.

Nar du satter pa det, tanka bara pa att du ofta maste ha en extra pinne/stake undertill sa att du verkligen far fall for regnvattnet (och i Sverige sno). Det kravs annars inte mycket regn pa ett felaktigt cover for att det skall bli bade nastintill omojligt att tomma, eller i varsta fall en bat med drankt och forstard inredning...

Har annars ett liknande kapell (i polyester/kapell vav) som funkat bra, men det borjar fa lite problem med mogel. Forra agaren kanske inte alltid visste riktigt hur man skulle hantera saker och ting...

Watskis kappel finns att kopa pa WestMarine, BoatersWorld och andra har borta och kostar da ca $250 ( moms) sa det verkar som om Sverige ar bra mycket billigare har.

JULAs ar OERHORT billiga. Kan lona sig att bestalla fran Sverige och fa det skickat hit (slipper ju dessutom 20% moms...).

For den som handlar, aterkom garna och beratta om kvalitet, etc.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Har införskaffat ett till min Bayliner 175BR och det funkar sådär när man ligger vid bryggan. (så jag har numera införskaffat ett riktigt kapell)

- Svårt att få fast i fören

- Kräver att man har stöttor inunder (ialla fall för min båt) då det annars säckar ihop både i fören(bowriden) och vid akter sittplatserna.

- Kräver också att man hänger någon form av tyngder på sidorna (så att det inte blåser av) då förtöjningstamparna är ivägen så att kapellet inte smiter åt runt relingen.

Men det beror nog en del på vad man har för typ av båt....

mvh

Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...