klangebo 0 Postad 27 Juli , 2006 Hej , jag har en evinrude 50 hk från 78.. Vart ute och åkte idag , helt plötsligt kunde jag inte få ner vrvet på motorn. Så jag stannade och kollade så inte reglagen hade fastnat i något men det såg okej ut , så jag kollade att slpällen gick tillbaks till nåll läge, det gjorde dom , men varvet var endå ca 3500 när jag hede neutral. Jag tog mig in till hamnen och började kolla, såg då att ena spjället lossnat på den nedre förgasaren! En av skruvarna hittade jag , den andra kan jag höra i den nedre cylindren, den har inte dött på cylindern än , men jag vågar inte starta nu , måste klyva hela motorn! Jag blir så trött! Nån som har en evinrude 50, 55 eller 60 hk från mellan 74 å 89 ? Med ett slut växel hus eller liknande till salu ? Mvh Dennis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 28 Juli , 2006 Suck! Håller med, sån otur finns inte. Du kan inte pilla ut den via tändstiftshålet eller nåt? Eller hålla motorn uppåner på raka armar och skaka lite? :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
klangebo 0 Postad 28 Juli , 2006 Ja de är bittert. Nej men jag ska försöka att få in en magnet eller likanade för att ffå ut den , men vem vet vilka repor det kan vara i cylindern.. Men med lite tur kanske jag kan få ut den och ha tillräckligt med komp för att den ska gå igång. Men vi får se. Smidigast hade vart att få tag på en lika dan motor med sönderkört växelhus och bara sätta på mitt växelhus.Mvh Dennis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser