murre72 0 Postad 27 Juli , 2006 Har läst och sökt i forumet för er som hänger upp sig på min fråga men inte hittat riktigt bra info! Ja har en 79års johnson 25hk i gott skick som ja nyfiken på om de går få en 5-10 hk mer ur den? Finns de ex nån stypning eller så på dom som man kan avlägsna eller vad har ni som försökt för erfarenheter. Mvh anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 27 Juli , 2006 På den motor du har vågar jag nästan lova att det inte finns någon strypning som enkelt kan tas bort för att få högre effekt. Detta gäller generellt nästa samtliga utombordare. Jag gissar att den motor du har är en upptrimmad 20 hk. Så var det i.a.f. med -72 är modell av OMC 25 hk. Allt går om man har mycket pengar eller tid och kunskap, men det är generellt sett alltid ett bättre alternativ att byta till en större motor. Men, det kan vara värt att kolla att motorn arbetar nära sitt maxvarvtal. Om så inte är fallet finns det flera hästkrafter att hämta bara genom att byta till rätt propeller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
murre72 0 Postad 28 Juli , 2006 Hej igen är du säker? Var inne på några engelska sidor och fått mer uppfattningen att 35hästarn är en uppskrämd 25a av den årgången 1979 dock ingen engelska exprt så kan ha missuppfattat saker därför ja frågar här Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
murre72 0 Postad 1 Augusti , 2006 Ingen som vet nått??? De verkar ju vara samma motor de har ju bla samma cylindervolym och samma kolvar mmm enligt reservdelskatalogerna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
murre72 0 Postad 27 September , 2006 Problemet löst nu utan hjälp från detta forum. köpte för en billig peng en förgasare från en skuren 35a och vips så fanns all effekt där i min 25a enda som kan behöva finjusteras lite nu är propellern så nu vet ni alla andra som vill prova Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FRIDA-ELIZA 0 Postad 29 September , 2006 Jag har en hel hög i trädgården med jons & edwin stuff.skillnanden mellan 25 å 35 e större borrning i insug och avgasportarna.om du envisas med att det bara är förgasarn som skiljer, kan du komma å hälsa på???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
murre72 0 Postad 1 Oktober , 2006 Beror väl på vilka modeller du tänker på men runt 78-80 års så är de helt identiska så när som på förgasaren och rigg,propeller och de har ja fått intygat av 2 olika professionella firmor, och jag garanterar att de infann sig 10 hk mer när ja bytte på min. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FRIDA-ELIZA 0 Postad 1 Oktober , 2006 Hej.ursäkta tonen i mitt förra inlägg.hade en djävligt dålig dag när jag skrev.Vi har skrotat 18 20 25 35 johnson/evinrude i vår alla har skilt sig just på insug/avgas portar.riggen är större på 35an.vevaxlarna skiljer sig oxå åt.jag har massor av delar,dock ej hela block,saknar du nåt så hör av dig . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser