Mori 0 Postad 25 Juli , 2006 Hej! Hur känslig är tändningsinställningen på en Mercruiser? Är det omöjligt att få liv i den om den har ändrat sig lite? Mvh Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 26 Juli , 2006 beror nog på definitionen ändrat sig lite lite startar. lite för mycket startar inte men liv i den lär det bli med både blixt och dunder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mori 0 Postad 26 Juli , 2006 Okej... Du har möjligtvis ingen aning om hur den ska stå? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricky 0 Postad 26 Juli , 2006 Vad är det för mercruiser? Är det en Cheva Smallblock standaremotor ska den stå 8-12grader BTDC och fullt utslagen 30-34grader BTDC. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mori 0 Postad 26 Juli , 2006 Det är en Mercruiser 4,3l V6 (280 heter den va?). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricky 0 Postad 26 Juli , 2006 4,3 litern brukar väl vara på 190, 205 eller 225hk har jag för mig. Den motorn är precis samma motor som en Cheva 5,7 liters (350cui) fast man tagit bort 2 cylindrar. Huruvida tändkurvan är densamma vet jag inte sedan det finns 4,3 både med och utan balansaxel och om detta påverkar tändningen vet jag inte så JAG kan bara råda dig att ordna en manual till din motor eller slå tex Värmdö Motorteknik en signal. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 26 Juli , 2006 har du gnista? elektroniskt system eller? märkning i fördelarkanten för rotorn vid 1:an nära topp lägge och ev märkning på svängdämparen några grader innan topp som tidigare beskrev annars får det bli en mejsel i tändstifthålet och nära toppläge och så klart på varv innan avgas öppnar dvs på varv där det fiser om fingret i tändstifthålet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser