Rost 0 Postad 25 Juli , 2006 Jag har fått några sprickor i gelcoaten i fören, precis där man stiger ombord på båten. Antar att det beror på påfrestningarna som blir när man stiger på. Är detta något man bör laga omgående och hur gör man i så fall praktiskt? Kan man bara spackla igen sprickorna eller måste man ta bort allt som ev. sitter löst och sedan lägga på nytt? Ska man lägga på något annat än gelcoat? Har även några repor och skavsår i gelcoaten på andra ställen. Hur lagar jag dem att se ut som övriga båten? //Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maevr 0 Postad 27 Juli , 2006 Har samma problem med min Ryds 510 GTS, ser ganska fult ut! Kom igen nu! ingen som vet hur man skall åtgärda detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 27 Juli , 2006 blunda eller spackla igen sprickorna nästa gång du blåser om båten, eller följ råden som latrintömmaren med kulhålen tidigare fick spakla, måla ,vattenslipa och polera =osynligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MaCro 0 Postad 27 Juli , 2006 Hej Se bara till att välja rätt färgkod när Ni köper gelcoat. Hör efter med tillverkaren vilken kod de använde vid aktuellt tillverkningsår. //Mac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser