Gäst Postad 25 Juli , 2006 runda hål lagas väl med vinkorkar eller?? men hur laga fyrkantiga? Herre..d här gnäller jag om att det finns dårar på sjön och att man skulle ha med sig små fyrkantiga gatsten och kasta på dom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst karlVanHeinkel Postad 25 Juli , 2006 Svär inte, jag kan vara religiös, vårda det svenska språket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twix 0 Postad 25 Juli , 2006 Svordomar är ett kraftuttryck som dessutom berikar det Svenska språket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst karlVanHeinkel Postad 26 Juli , 2006 I din lilla kupa kanske det är så Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twix 0 Postad 26 Juli , 2006 Min är i alla fall större än din. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst karlVanHeinkel Postad 26 Juli , 2006 Kan du hjälpa mej med ursprungsfrågan eller är du bara en vanlig besserweisser som skriver en massa onödigt i trådarna som ingen vill läsa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 26 Juli , 2006 en fråga vad fan gör du här om du bara tycker att vi är messerschmitter här Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst karlVanHeinkel Postad 26 Juli , 2006 du verkar inte heller tillföra så mycket i frågan, mest svordomsuttryck från er. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 26 Juli , 2006 jag är inte så finkänslig utav mig när jag irriterar mig på något... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst karlVanHeinkel Postad 26 Juli , 2006 Du får nog hoppa över dom trådar där du inte kan tillföra nåt, ibland när man känner frustation över sin okunskap går det ut över andra och det är inte bra på ett öppet forum. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 26 Juli , 2006 Hörrödu MATS... jag har kunskap inom ämnet.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svamp-bob 0 Postad 26 Juli , 2006 Bäst i den här tråden hittils är fjärrkontrollen... Tänk om den fungerar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst karlVanHeinkel Postad 26 Juli , 2006 Jag heter inte Karl i verkligheten och jag heter inte Mats heller, däremot heter jag Peter. Jag utgår ifrån att du inte heter Gedda? Återgå till frågan nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 26 Juli , 2006 Jag utgår ifrån att jag heter Gedda för det gör jag.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst karlVanHeinkel Postad 26 Juli , 2006 stackare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 26 Juli , 2006 jag gömmer mig inte bakom något annat jävla namn iallafall Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst karlVanHeinkel Postad 26 Juli , 2006 känns det bättre nu? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twix 0 Postad 26 Juli , 2006 Vad får dig att tro att du vet vad folk inte vill läsa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst karlVanHeinkel Postad 26 Juli , 2006 jag skapade tråden för att få hjälp, inte för att det skulle bli någon allmän avlastningsplats för Maringuidens mindre bemedlade skribenter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 26 Juli , 2006 Plastskadorna borde du kunna fixa med hjälp av länkarna jag tipsade om, skadorna på teakinredning har jag ingen aning om hur man gör. Du kanske skulle fråga på träbåtsakuten, dom är nog mer kunning på detta område. Har du inte några bilder på skadorna att lägga upp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 26 Juli , 2006 Du karlVanFinkel, ser de ut så här kan det bli läskigt jobbigt att laga. Då måste du armera först. /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 26 Juli , 2006 teaken kan du väl bara fixa med pluggning, du borrar med pluggborr ut lagom plugg ur någon teakbit eller täljer till lagom plugg. plasten om det nu är glasfiber så tejp på ena sidan och uppbött matta från andra när sen det hela ser ok ut, slipat och klart men porigt då kör du ett nytt varv med polyestern i alla porer är borta, sen rätt färg, vattenslip och polering. försök aldrig på glasfiber lacka igen porer de blir stora som siliconfläckar. lack går bra med vanlig acryl 2 komp dvs billack samma beståndsdelar som dyr båtlack men normalt pris. byt sen till säkrare båt innan nästa potti potti tömning eller placera kärringen utan patroner i dingel nästa gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twix 0 Postad 26 Juli , 2006 Du har ju fått hjälp. Men du fortsätter att gnälla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser