thor79 0 Postad 24 Juli , 2006 Hallå på er! Råkade idag av ren dumdristighet dra på en sten vid hamnpiren när jag skulle dra iväg. Smällen var inte särskilt kraftig, men den gjorde dock att motorn stannade. Drog upp båten på land och kunde konstatera att en flisa från ena propellerbladet farit bort. Dom andra bladen var också skadade, men där satt allt gods kvar iaf. Jag bytte propeller och körde sedan hela dan utan att märka av några ovanliga vibrationer eller nåt annat strul. Den gick som vanligt helt enkelt. Min fråga lyder: Kan jag pga grundstötningen ha skadat drevet (Alpha One Gen II) på något sätt som kommer uppdagas senare med ras som följd? Nått lager som fått en smäll eller så? Eller brukar dreven hålla för såna här smällar? När jag snurrar på propellern för hand hörs ett svagt klickande ljud, men den snurrar bra utan motstånd. Vill minnas att det lät så även innan smällen, men jag är inte säker. Tacksam för svar. MVH Tor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 24 Juli , 2006 Alu eller rostfri propeller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser