nissemannen 0 Postad 24 Juli , 2006 Jag är nybliven ägare av en Nimbus 6 med motor MD21. Kylarvattnet försvinner när motorn inte är igång samt att när jag startar så kommer avgaser ut med kylarvattnet. Är det någon som vet vad det kan bero på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
K-MZ 1 Postad 24 Juli , 2006 Har du sötvattenkylning eller sjövattenkylning? Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nissemannen 0 Postad 25 Juli , 2006 ag har sötvattenkylning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 25 Juli , 2006 Låter tyvärr dyrt i mina öron. när jag startar så kommer avgaser ut med kylarvattnet Om det kommer avgaser i sjövattenutsläppet så kan det ju vara normalt om din båt har våt ljuddämpare. Dvs man samlar utgående sjövatten i en burk som avgaserna går igenom och så trycks alltihopa ut genom skrovgenomföringen. Tror inte Nimbus kör med sådant? Jag tolkar det som att det pyser ut avgaser med sötvattendelen av kylningen inne i båten. Då är det läck på ställen det inte får vara läck på! Det kan finnas flera möjligheter. Man får stå på huvet med en spegel och försöka hitta var det rinner någonstans. Fast som nybörjare skulle jag uppsöka ett proffsvarv och låta dom titta på vad som kan vara fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 25 Juli , 2006 På bil sidan hade peugote topparna en tendens till att spricka men eftersom det är diesel så spelade det inte så mycket roll man kör bara med öppet kylar system istället dvs en 5 krona i kylarlocket, då blir heller inget motryck när du stannar motorn och då trycks inget vatten in i cylindrarna. en xd2 topp kan för övrigt inte kosta många kronor, det är turbo varianterna som är dyra. packningen kostar däremot en del peugote delar har alltid varit billigast hos återförsäljaren inte hos mekonomen mm. river du väck toppen kolla om det är sträck bult isåfall måste alla bultar bytas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser