Gå till innehåll
onsdag 06 november 2024
larssonm

Vad för modell på båt, nåt att köpa ? tips ?

Rekommendera Poster

Hej!

Är det nån av er som vet vad detta är för sorts båt ? (bild)

Funderar på att köpa den.

Sitter en 35häst evinrude på.

Går det att fiska med sån båt ? får man plats för o göra det ?

Det jag vill ha båten till är: ut o åka, bada o fiska.

Nån som vet om en sån här båt är stabil i sjön ?

post-19805-1394234728,4835_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Antar att när du skriver fiska så menar du kasta?

Visst kan man fiska från den båten. Man kan dock inte vara fler än två man som fiskar från sittbrunn men det går nog OK att stå på däck också om det inte går för mycket sjö.

Jag vet dock inte mycket om stablititen på den där båten men förvänta dig inte för mycket.

Ska du använda den på en insjö eller på ost-/väst-kusten?

Det är stor skillnad på sjögången på olika ställen så det måste du ta med i beräkningen.

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Om fiske är ett fritidsintresse skulle jag inte satsa på denna båt, även om den ser bra ut. Bada gör man ju från vilken båt som helst. Köp istället en helt öppen styrpulpet. Den är enklare att spola ur o hålla ren.

/ Jens

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båten ska/kommer ligga i vänern eller i Öjevettern (mkt liten insjö)

fiske = dra drag efter båten... nånstans borde de gå o sätta en spöhållare eller 2...

Är för det mesta själv ute på sjön.

Visst, en vanlig öppen styrpulpet vore det bästa, men har letat båt länge nu och inte hittat någon billig som varit nåt att ha..

Denna båt kan bli min för 13000:- inkl 35hp evinrude, eller 5500:- utan motor.

Så prismässigt så lockar denna båt väldigt mycket, då min ekonomi inte är den bästa just nu.

Har nu en plastbåt på 3,90meter och ca 1-1,5m bred, åror och en 4hästare på den. används för fiske, men den är väldigt ostabil i sjön om det blåser o går vågor, eller om det kommer nån båt i fart och gör svallvågor, inge roligt o sitta i båten då...

Tar vilken båt som helst bara de finns en fungerande motor och ratt i den och den skall vara sjösäker. men priset bör ligga runt 10000:-, de styrpulpetar jag har hittat ligger för det mesta runt 20-30000:- och blir för mycket pengar just nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det jag reagerar på är att båten ser bra ut på bild för det priset, nästan för bra tyvärr.

Beg båtmarknaden är överhettad just nu så varför skicka iväg en snygg på till vakpris ????

Kolla hur båten ser ut inuti och titta i alla håligheter som Du kan se.

Då det gäller fisket är väl möjligen problemet att du inte kan köra tilläckligt långsamt. Om du drar drag så bör du ligga kring en 2-3 knop.

Om du får någon fisk kan det vara bra att inte direkt ha plyschinredning...!

Köp en tub Sikaflex och lite rostfri bult så går det säkert att få dit någon spöhållare nånstans.

Men för tusan, prova annars vet Du inget!!

Blocket finns kvar som annons sajt även efter ditt båtköp, om Du vill bli av med den.

//Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så priset är för billigt för den båten ?

Enligt ägaren så köpte han båten förra året i samma stad som jag bor i, han köpte den till hans söner, men de använde båten ca 2 timmar förra året och detta år har den inte varit i sjön alls.

Motorn köpte han i stockholm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...