Joel_D 0 Postad 23 Juli , 2006 Hejsan alla. Jag har ht-båt med en Johnson 140-88 som jag ägt sedan ifjol. Problemet är: Inom ett visst varvtalsområde i samband med att båten ska plana så dör motorn. Om jag då snabbt drar ner gasen startar den om och gå bra på dryg tomgång. Detta problem har sakta men säker blivit värre första gången det hände var redan ifjol men då bara ett par gånger. Nu händer det i princip varenda gång och fler gånger på raken. Om den passerar tröskeln så går den sen bra. Först var jag inne på att det var bränsleproblem. Jag bytte bänslefilter, kollade vatten i tankarna. Jag har även plockat isär alla förgasare och blåst rent dem med tryckluft. Är det någon som haft liknande problem är jag tacksam för ideer på vad det är som krånglar. / Joel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dieselpower 0 Postad 23 Juli , 2006 Det kan vara packboxarna under svänghjulet-utgående motor axel som är vissna.MVH.Micke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joel_D 0 Postad 11 Augusti , 2006 Efter några timmars skruvning konstaterade jag att det var ett tändnings problem. Jag bytte cdi boxen och problem är borta, yes / Joel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser