villsegla 0 Postad 23 Juli , 2006 Hej! Är en Albin25 ägare i Karlstad som är väldigt intresserad av segling men har tyvärr inga bekanta som har segelbåt som jag kan vända mig till. Jag behöver någon som kan visa grunderna och kanske hjälpa mig att förstå vilken typ av båt jag söker. Jag undrar därför om någon har tips eller råd om var jag kan vända mig eller det kanske rentav finns någon vänlig mg:are som kan tänkas ge mig en lektion? Det är inte lätt att få grepp på alla termer om man inte fått seglingen i modermjölken utan måste lära sig allt själv ... mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrMyth 0 Postad 23 Juli , 2006 Hej! Albin 25, det väcker minnen det. Första båten mina föräldrar köpte och där fick man sig sina första turer på sjön :-) Kolla länken Där finns det säkert hjälp att erbjuda! Ha en trevlig båtsommar önskar MrMyth Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
villsegla 0 Postad 24 Juli , 2006 tack för länken! Jag har letat efter den! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyB 1 Postad 2 Augusti , 2006 Hade du bott i sthlm eller runt öresund hade jag lätt ställt upp, men Karlstad känns lite far off! Lycka till iaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
martinhogstrom 0 Postad 3 Augusti , 2006 Hej! Ett annat förslag som kanske kan hjälpa Dig. http://www.xpress.se/kkf/ (Jolleseglarna Karlstad Kanotförening) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser