Lasall29 0 Postad 22 Juli , 2006 Den 19 juli slocknade en av mina AQAD 30. Jag har en Lasall 29 med 2 st AQAD 30 och den ena fick nu en bränd kolv. Att renovera den är inte lockande då troligtvis annat också är slitet och kostnaderna kan då rusa iväg. För att göra situationen lite ljusare vill jag nu byta båda motorerna och då till lite fler hästkrafter. Så om någon har förslag på var jag kan hitta 2 st AQAD 31 (bara motorerna) så hör gärna av er till mats.edvardsson@kollebacken.com Tackar på förhand. //Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas_JJ 0 Postad 31 Juli , 2006 Hej, Iof bara en... men kanske av intresse... http://cgi.ebay.de/Volvo-Penta-AD-31P-150-PS-Turbo-Diesel_W0QQitemZ190013227710QQihZ009QQcategoryZ78525QQrdZ1QQcmdZViewItem Mvh. Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasall29 0 Postad 31 Juli , 2006 Tack för hjälpen Jonas. Jag har själv varit ute och sökt på internet men det verkar tunnsått med begagnade 31-or. Detta har fått mig att begrunda om en renovering kanske är på sin plats i alla fall! Jag kommer att lyfta ur motorn och undersöka renoveringsbehovet. Kanske stoppar det vid byte av kolvar, ringar och packningar. Bäst är väl att byta alla lager också men då börjar pengarna rulla ... å andra sidan har jag ju då en hyfsat renoverad motor :-) //Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser