K-MZ 1 Postad 22 Juli , 2006 Hej har blivit tvungen att skruva själv nu också och inte bara hjälpa andra på forumet.... Har fått skit i förgasaren; tydliga signaler då flottörventilen vägrade stänga. Tänkte se om någon har nån idé om vad skiten skulle kunna vara. Förutsättningar. Förgasaren har suttit på båten två sesånger utan åtgärd. Under dessa två sesånger har jag kört med en blandning på 50% Blyfri 95 oktan och 50% E85 (Maximalt vad min nål och munstycke klarar utan att det spikar). Skitet är sandliknande och faller sönder när man tar det mellan fingrarna. bifogar bild. Handlar alltså om skitet på skrivmejsel spetsen. Alla teorier mottages gärna, Skall också tillägga att jag inte ser något spår av det varesig i filtret eller i tanken. (filtret är i.o.f. ett vanligt inline 12kr plastfilter så...) Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 23 Juli , 2006 E 85 då är det väl bara lite rester från mäsken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
K-MZ 1 Postad 23 Juli , 2006 Ja det är väl det.. Tänkte att någon kanske hade nån teori om vad som skulle kunna blivit upplöst... Konsistensen är som sagt minst sagt märklig. Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dieselpower 0 Postad 23 Juli , 2006 När du kör på e85 så lossnar-löses hartsch beläggningarna upp efter långvarigt bruk av dyr bensin. Det blir som en begie utfällning som ser sandig ut och lossnar lätt om man pillar på det. Det kan även vara vatten som följt med bränslet,alkohol är lösligt med vatten. Vatten och aluminium som det flests flotörhus består av ger korosion. För att inte tala om munstyckena som i det flästa fall är gjorda i mässing. Hål korosion=mindre hål i munstycket=för lite bränsle,motorn kvamnar. En liten tanke. MVH.Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
K-MZ 1 Postad 23 Juli , 2006 Mycket intressant svar, Skall garanterat installera ett bättre bränslefilter i.a.f. Bra mycket billigare i längden att byta filter än att göra rent förgasare (jävla pillgöra när man saknar tryckluft..) Tid är ju också pengar och farmför allt när sommaren är här och man inte vet hur länge det vackra vädret håller! Funderar på byte till nya större munstycken och nålar (sätta dit dubbelförgasarna) och göra konverteringen till etanol som jag snackat om i snart ett år.. (gäller att få tummen ur..) Kan ju vara bra att passa på nu när förgasaren ändå är lös... Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser