HydroRalf 0 Postad 21 Juli , 2006 Tjänare tror ni att man kan sätta på blomlådor på båten? Det är mest min fru som vill ha de, vid några av fönsterna. Ha de gott där ute Mvh Ralf/// Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 21 Juli , 2006 Det är nog OK...bara du passar dig för algblomningen... då blir det surt i rabatten...... Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 22 Juli , 2006 Ja, varför inte. Det är ju viktigt att få sin bättre hälft på bra humör och då är det ju aldrig fel att satsa lite. Ifall projektet går i hamn är jag tacksam för att få del av resultatet./mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hoek 0 Postad 22 Juli , 2006 Varför inte, du blir inte den första som har det. Har sett en båt i Karlshamn (Stärnö vindhamn) som hade blomlådor runt sittbrunnen. Väckte lite uppmärksamhet.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 22 Juli , 2006 Kickstart på motorn a´ la moped, lanternor av bakljusen från en Volvo 140 och så blomlådor. Nja, jag tror att du narras va Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
benwhy 3 Postad 22 Juli , 2006 Ta med hemma till båten. Kommer osökt att tänka på SOS med Lasse Åberg. Är det båtmässigt. Go for it. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sfinxon 0 Postad 22 Juli , 2006 Hehe, jag har trasmattor i sittbrunnen *SOS* Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Iglo 0 Postad 22 Juli , 2006 Det betyder otur att ha blomor på båten.Men är man inte skrokfull så kan det nog gå bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
benwhy 3 Postad 22 Juli , 2006 På tal om skrock. Det finns en och annan gammal fiskargubbe som inte vill ha damer i båten heller. Inga hål i båten. Låter lite gammaldags tycker jag. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LeCanard 0 Postad 23 Juli , 2006 Vilken fantastisk idé!! Att ha balkonglådor i eternit istället för fendrar. Då slipper man ju att de mest närgågna pressar upp sina skrov i den egna bordläggningen. /LC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 23 Juli , 2006 Visst kan man sätta blomlådor i båten om man vill. På 60-talet (har jag för mig att det va) flyttade en Svensk-Amerikan tillbaka till Gravarne (Kungshgamn) på sin ålders höst. Han hade en snipa som låg mitt i hamnen. Snipan och bryggnocken där han låg hade han prytt med blomlådor, flaggspel och snurror. Han fick nog utstå en hel del spe av ortens fiskargubbar för detta, och det pratades friskt om honom och hans tilltag. Har ibland själv funderat på att ha en liten låda med persilja, dill, gräslök och kanske någon ytterligare kryddväxt ombord på semesterseglingen, men det har bara stannat vid en tanke. Det kanske är läge för en klubb - seglare med gröna fingrar. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser