therk 0 Postad 21 Juli , 2006 Hejsan Håller på och nästan köper denna båt nu. Läste att Vi båtägare nummer 8 2004 hade testat den båten. Någon som har det testet? Behöver svar snarast om inte så köper jag det via tidningen men det tar några dagar. // Therk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 187 Postad 22 Juli , 2006 Bibliteket har att du kan beställa testet på Vi Båtägares hemsida. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gynter 0 Postad 22 Juli , 2006 Tjena. Jag har en sån båt o jag tycker den är helt ok. jag har en yamaha 80hk på den och det tycker jag räcker men jag skulle inte rekomendera en mindre motor på den. Jag har även ett akterkapell på min och det är värt varenda öre. Vad är det för motor på din och hur mycket ska du få betala? mvh Gynter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
therk 0 Postad 22 Juli , 2006 Hejsan Det är via återförsäljare så dom tar just nu 70 hk Suzuki 4-takt 164.900:- 90 hk Suzuki 4-takt 185.000:- 20 kkr för 20 extra hästar, tveksam till om det är värt det och behövs // Therk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gynter 0 Postad 23 Juli , 2006 nja det beror på vad du ska ha den till? det är ju väldigt stor skillnad på en 70 o en 90hk suzuki. en 70hk är ju en 1,3l motor o en 90hk är ju en 2,0l motor. en 70hk är ju en trimmad 60hk o en 90hk är ju en nertrimmad 140hk så det är ju stor skillnad plus att 90hk har kamkedja som är ett plus. läste ett test om min 80hk yamaha och den var både tystare o bränslesnålare än en 70hk suzuki. så ta en 90hk tycker jag om inte priset spelar någon roll? kolla på akterkapellet för det är värt varenda krona. mvh Gynter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser