fishermansfriend 0 Postad 19 Juli , 2006 vilken tillverkare av utombordare är bäst?vem vinner mest tester m.m vad ser NI på om ni ska utse den bästa? för mig ligger driftsäkerheten som nr 1. ekonomi 2 och ljud o gång som nr 3 kraft och villighet 4 för vem behöver ett bra ös om den inte startar.... detta är min åsikt vad är er? är inte så hemma på båtmotorer men bästa driftsäkerheten borde ligga bland de japanska tillverkarna eller har jag fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 19 Juli , 2006 Denna fråga lär ju få väldigt olika svar... Verkar ju handla mest om smak! Själv har jag ägt 3 utombordare (äger fortfarande alla tre förresten) En Evinrude 33 hk från 1969 En Johnsson 50 hk från 1975 En Evinrude 70 hk från 1981 Förutom att ena vevstaken for ut genom blocket på 50 hk motorn så har ingen någonsin svikit! Okej, 33:an la av en gång, men då hade soppaslangen vikit sig när vi flyttade tanken under färd... Tog ett tag att komma på det! Däremot skulle jag nog tro att det är som du säger att japanarna borde ligga på topp när det gäller driftsäkerhet. Så är det ju med det mesta av allt annat... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MaCro 0 Postad 20 Juli , 2006 Hej Har läst en del båttidningar och tror att det idag inte skiljer sig så mycket mellan märkena. Dock verkar Yamaha lyckas lite bättre i tester. Lita dock inte så mycket på tester eftersom olika motorer testas på olika sätt. Ex hissning på akterspegel, propellrar, vind och väder osv. //Mac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser