Gå till innehåll
torsdag 16 januari 2025
orven

Lovade en dagbok + mer

Rekommendera Poster

Gäst Maste

Karl Van Heinkel.

Detta är något som kommer, vad du säker på det. Man kan ju bara se här i denna tråd hur många båtdårar som folk råkar ut för, så är det nog på sin plats med körkort för båtar. Men som jag nämnde, en del båtägare är tydligen så korkade att de vet med sig att de skulle inte klara av något prov för detta båtkörkort, därför är de emot det. Hade det klarat av det är det ju bara en formsak som ingen behöver bli upprörd över. Sedan det där med kunskap, det är där ännu ingen som mått illa av.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Korken

Jag såg inget i villkoren när jag registrerade mig att man var tvungen att lägga upp bilder på en båt innan man skrev inlägg! Själv är jag tex. ingen putsbög och jag har inget behov av att visa upp nån potensersättare utan jag har en högst ordinär båt i normalt bruksskick.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä men har man rent mjöl i påsen så gör man det för trivselns skull.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har aldrig försökt att bravera. Mitt inlägg gäller inte det faktum att det finns galningar i farlederna för det gör det. Men ett svall är över på tio sekunder och de tio sekunderna kan jag leva med.

Det enda jag vill ha sagt är att folk som du gör mig illamående. Gnällspikar som klagar på allt. Har lika lite att göra med båtliv som politik eller maffiosos. Sköt dig själv och skit i andra har aldrig varit mer passande än här. Då jag ska ut i segelbåt nu (svallfritt jag lovar)

så har jag varken tid eller lust att lägga ner energi på dig och detta blir mitt andra och sista inlägg i denna tråd.

Följ gärna mitt exempel, stäng av datorn och gå och leta torp så löser sig också dina problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Hahaha, sätt polisen på att gå igenom medlemmarna här då, så många som inte har rent mjöl i påsen!

Trodde aldrig jag skulle skriva så här till någon, men du bör nog följa exemplet att leta ett torp långt in i skogen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Hur går den med fisket och dom förgyllda grejorna ?

Jo du förstår att det är lite jobbigt att hela tiden svara på sådant som vissa har antagit efter sista, eller dom sista inläggen.

Dom orkar förmodligen inte att läsa tidigare insändare och övriga trådar.

Förmodligen så tror dom att det var jag som startade denna tråd, vilket är fel då det var en annan stackare som blev störd helt i onödan som vanligt.

Jag håller med honom och det är lite förvånande att en del försvarar eländet som pågår och dom verkar vara helt oupplysta om alla olyckor som en del ställer till med.

Det går heller inte hem att jag har lämnat ros till dom som sköter sig och sedan har en del mage att säga att jag är avundsjuk. Gapskratt...

Med den båten som jag har, så ser jag allt som naturen har att visa upp och som vissa fartdårar missar och att den sedan är fullspäckad med atrialjer för livets nödtorft gör inte saken sämre.

Saknas bidé och dusch men vad gör det.

Både jag och frugan stormtrivs i den och vi stökar och djävlas inte med andra medmänniskor och man önskar att ett viss klientel gjorde detsamma som vi gör.

Det som jag inte fattar, är att vissa nämner att jag är avundsjuk på deras båtar.

Förmodar att det är tvärtom då detta nämns hela tiden.

Jag kan ligga i dagar och upp till veckor ute i naturhamnar och det är kanske där avundsjukan kommer in i bilden.

Jag har kompisar som äger båtar av alla de slag och där frodas ingen avundsjuka fast jag ibland kan pika vissa om att det finns lugnare båtar, där man inte behöver så som en hösäck och skaka sönder njurarna.

Allt ifrån små ekor - DC - snipor och segelbåtar av olika storlekar finns i min bekantskapskrets och jag har inte hört av någon om att jag har fel.

Blir nog fan nya påhopp av nya analfabeter efter detta men vad gör det bara jag kan bidraga med något till deras utveckling.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svallfritt ?

Långt ut, eller i en ankdamm ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

lpp2 och övriga tjuriga gnällpellar

citat ditt inlägg lpp2

...Ser att du får stå ut med ganska många kommentarer å dom vanliga idoterna som inte orkar bry sig eller vill lära sig att visa hänsyn har dykt upp i forumet. Frågan är varför några av dom inte vågar lägga upp en bild på sin båt, så man kan känna igen dom när dom kommer farande. Men troligtvis så har dom lånat pappas båt eller så är dom inte äldre än 16 år.

Jag har en Uttern S64:a som kan ses på mina inlägg. Älskar att åka fort och hade gärna haft en ännu häftigare båt. Hänsyn tillhör gott sjömansskap men gäller på betydligt fler platser än sjön.

Är knappast 16 år (fyller 50 om 10 dagar) Om vi ska diskutera hänsyn så gäller detta alla, även segelbåtsägare som alltförofta inte lärt sig hantera sin båt innan de ger sig in och åker där det oftast är trångt. Ska de segla så är det väll för sjutton inte i trånga farleder då det är fullt av andra båtar där och sedan sitta och gnälla för det svall som bildas när övriga båtar far förbi. Är knappast att visa hänsyn att bara för man har företräde som segelbåt gå in där det är trångt och sedan förvänta sig att alla andra ska försvinna.

Skickar med en bild på mig, min familj och min fina båt (samma som jag alltid har till mina inlägg) där vi glider fram i ca 5 knop. I områden där det finns plats och ej är farbegränsat går det betydligt fortare. Hoppas du känner igen mig så kan du ju alltid hälsa vilket jag själv oftast gör.

mvh Roland

post-4060-1394234730,5656_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Samma upprepning och inget eget.

Patetiskt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan fan inte hålla mig...När du kallar oss analfabeter MÅSTE jag bara nämna att jag följt denna tråd sedan första inlägget och ingen på MG har fler stavfel i sina inlägg än du.

Jag vet, inget seriöst inlägg i debatten men jag var bara tvungen. smiley-tongue-out.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Polisen ?

Snurr som vanligt och inget begrepp, eller kunnighet i att läsa.

Åhåjaja....man kan ibland fundera på hur i h..te människan kan ha kommit så här långt som den har gjort i utvecklingen då det är tydligt att en viss utveckling har stangerat (på en del).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Vem upprepar sig mest?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul att en hackmaskin till vaknade.

Stavfel OK kanske men va då har man bråttom och alla vill försvara dårskapen och att man ska hinna med att komentera så blir det så.

Oss ? hör du till vettvillingarna ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Hellre okunnig inom läsområdet än att ha en övertro in absurdum på sig själv som du uppvisar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Upprepas då en del tydligen inte fattar vad som står och därav detta bankande i träskallar 2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK... men jag har inte nämnt att anmäla någon 13.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inget emot stavfel...de var inte ens särskilt grova. Tyckte bara det var komiskt att du kallade andra för analfabeter... No offence!

vad det gäller mina sympatier för vettvillingarna du beskriver har jag redan förklarat att jag vet att de finns. Beter mig själv mer eller mindre exemplariskt på sjön men är det något som stör mig mer än de som drar upp lite svall i farlederna så är det gubbar som mår dåligt om de inte får gnälla som kärringar över allt och alla.

Så är det, over and out.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gött att det finns sådana som du.

Hade inte varit något gnäll som det kallas bara för att okynneskörandet luftas och att det är vissa som känner sig trampade på tårna.

Ha en go sommar 21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Nä, det var jag som gjorde! Det hade du upptäckt om du läst inläggen.

Tanken har aldrig slagit dig att, om det nu är så många som missförstår dina inlägg, det är du som skriver lite otydligt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inte så min vän, utan att jag nämner analfabeter är för att vissa inte tar till sig helheten i tråden, eller läser från början utan bara hoppar in och antar och tror vissa saker.

Citerar fel och sånt.

På detta vis, så blir det en onödig lång tråd men man måste försvara sig, då jag anser att jag har rätt och upplevt dom saker som jag har beskrivit.

Korten ljuger inte och dom visar på både gott och ont.

Fortsätt att ha det lungt och gött smiley-cool.gif\

Hälsa gärna på om du ser mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok om jag gjorde fel, så ber jag så mycket om ursäkt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Frågan är vem som har problem? I ovanstående citat skriver du att du inte startade denna tråden utan en annan stackare som blev störd i onödan!

Lider du av personlighetsklyvning?

Inte undra på att folk blir förvirrade av dina inlägg, du tycks inte veta i vilken tråd du spyr galla.

Bara för att någon skriver långt ner i en tråd betyder det inte att de inte läst hela! På sig själv känner man ju andra, som bekant!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ser att jag var inne på fel tråd och ber om ursäkt.

Ett förbannades hoppande mellan trådarna och jag tycker att det är bra med kriget nu och det har varit onödigt långt.

Började med att visa bilder och kommentarer runt dessa och sedan så har det bara skenat.

Om folk kunde ta till sig verkligheten som den är så hade denna tråd varit slut för länge sedan.

Som sagt ett misstag från mig och jag har vett att besinna mig och att be om ursäkt, men som sagt lite mycket att hålla reda på då det haglar av påhopp när sanningen luftas.

Ha en fin dag 21.gif\

Kul att sätta dig i arbete...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

lpp2, orven och alla andra västkustgalningar! Jag kommer att tillbringa några dagar i era hemmavatten i slutet på augusti, hoppas vi träffas och kan svinga en bägare eller åtta! Ser i en annan tråd att orven har en stor fin grill att använda!

21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad har du för båt då ?.

Synd bara att du inte infinner dig här vid denna tiden.

Augusti är det rlativt lungt.

Välkommen2.gif\.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Lpp2...

Du ville se bilder ja d e bara att klicka på Sjöboden eller titta på bilden brevid inläggen... Lånat pappas båt ja d gör jag ibland den skulle ni gilla en halplanande kabinbåt som toppar 18knop tänk dig svallvågorna efter den.. Synd att den är såldsmiley-cry.gif\ så ni får hålla tillgodo med lite vågor från min lilla DCsmiley-cool.gif\... Jag tycker inte att det är fel att låna pappas båt om man har tillräckliga kunskaper för att hantera den... 16 år ja d va en härlig tid Moped med extra allt och en liten gummibåt med 6hk... 

Sedan om du vill kalla mig för hänsynslös idiot Etc så är laa d upp till dej jag ska inte hindra dig. Men jag tror inte det är nyttigt att hättsa upp sig för lite vågor för då ska man nog överväga att bli landkrabba...

!!!MVH REXCO!!! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst lpp2

Ledsen Orven men dom dyra saker ligger än i sin lilla lådda. Just nu så är båtsambon ute i seglar i detta helt underbara väder. Besökte han går ute på Rörö, Helt underbart fint där ute på Nordanöarna. passade på att fiska lite med kassstspöt å några av dom nyköpta dragen, men ingen napp. men skall ut hela nästa vecka å då skall jag passa på att fånga några firrar HOPPAS VI!

Jo jag upptäckte detta, men det är ju så många gnäller bara på att dom stör sig på ett inlägg och har inte läst helheten *suck*

Även jag har en segelbåt utan guldkranar å dusch mm. Tycker det är trevligt med att det är lite primitivt. Behöver inte alla lyxprylar ute för så kan jag lika gärna stanna hemma eller sätta ett skrov på sommarstugan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Jag lånar båt när jag är där, och den är garanterat tillräckligt stor och muskulös att dra upp rejält svall och zickzacka mellan andra om jag vore på det humöret!

8.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst lpp2

Oj vad herrn tog åt sig *S* Är du säker på att det var dig jag menade? Eller du kanske känner dig träffad? Fast om jag skall vara ärlig så var det till Orven jag pratade med, men vissa måsta alltid lägga sin lilla näsa i blöt å det är ju ganska avslöjande i några fall *L*

Hinner nog inte se dig om du skall susa omkring så där. Troligtvis så halvligger jag i sittbrunnen med en kopp kaffe handen

Trevlig sommar

/M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst lpp2

Stavfel.. Ojo det finns en herre som brukar vara här inne å han kan inte ens stava till kratta. Men han kanske har ett problem å det är ju inte hans fel eller hur HERR DUKTIG!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...