abbe6 0 Postad 18 Juli , 2006 jag hat fått ett problem med min motor jag får fram bensin till för filtret men sen kommer det inte längre har haft isär b-pumpen där syns inga skador på membranet när jag pumpar med hand pumpen så kommer det ibland bensin upp till förgasarna men ej tillräcklickt för att starta motorn.innan detta började gick motorn kanon har solex förgasare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 18 Juli , 2006 backventilerna i pumpen kollade du dem? räker med litet som ett hårstrå så tappar pumpen trycket Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 18 Juli , 2006 Pumpen skall bade suga och pumpa ordentligt om du triggar pump armen. Det skall inte vara NAGON TVEKAN pa varken sug eller pump verkan. Ar det det, sa har du smuts i (back)ventilerna, eller spricka i membranet (kan vara svar att se med blotta ogat). Funkar pumpen som den ska, sa kan du eventuellt ha en ventil i flottorhuset som hangt sig i stangt lage (dock ganska ovanligt). Innan du gar in dar, kop en packningssats for din Solex. Packningen mellan forgasarhus och lock lar med all sannolikhet vara for liten (den krymper med aren nar den utsatts for bensin) for att funka igen efter det att du tagit av den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_d 0 Postad 18 Juli , 2006 Börja med att koppla förbi filtret. Antingen är det igensatt eller så läcker det in tjuvluft. Då kan pumpen inte suga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
K-MZ 1 Postad 18 Juli , 2006 Varför bekymra sig med att plocka isär? ny pump till de motorerna kostar runt en 300:-, ganska lite pengar för en fortsatt problemfri sommar (kostar nästan mer att byta filter). Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_d 0 Postad 18 Juli , 2006 Ja du, Magnus Varför byta bränslepump om det inte är den som är dålig? Det löser ju knappast något annat problem. Men kan du tipsa mig om var jag hittar en marin bränslepump för 300 (kronor, inte Euro) är jag dig evigt tacksam... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 18 Juli , 2006 Jepp, gick själv alldeles för någon vecka sen på tabben och köpte en vanlig bränslepump till en B20....Funkar inte kan jag säga. Kopplade en elektrisk före filtret och sedan vidare genom bränslepumpen och vidare till förgasaren. //Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
abbe6 0 Postad 18 Juli , 2006 jag skall plocka ner b-pumpen och kolla igen jag har en liggande som visserligen har suttit i en bil men det bör väl gå det ända som skiljer är väl att det inte är någon handpump eller har jag fel?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_d 0 Postad 18 Juli , 2006 Hej igen Jag fortsätter med en dåres envishet att hävda: Prova att koppla förbi filtret först. Pumparna brukar inte gå sönder, och att koppla loss två slangar är en enkel åtgärd. Bilpumpen har lägre kapacitet än marinpumpen, men har du inte trimmat spelar det antagligen ingen roll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
abbe6 0 Postad 29 Juli , 2006 Jag har nu fått tag i en b-pump den jag hade liggande har nog inte används på länge problemet var B-pumpen.jag har satt i den nya och det funkar perfekt det var ej filtrerna som var problemet.Jag har aldrig stött på detta problem innan varken på båtar eller bilar men nu är det ok. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 29 Juli , 2006 gör ren den gamlas backventiler så har du en i reserv med dig, nästa gång kanske menbranet går och händer det långt ut till havs så är det inget kul. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser