janis 0 Postad 18 Juli , 2006 Hej, Jag köpte en husbåt med en 15 hp Evinrude, Motorn går perfekt i ca 20 min sen dör den. Den kan gå längre om jag kör på halv gas. När den har dött så är det bara att vänta i 15-20 min sedan går den som en klocka igen i 20 min. Jag har bytt propeller från 9 : 11 till 10 : 7 men det är samma problem. Jag har haft isär förgasaren men det hjälpte inte. Jag har tagit bort termostaten och kört utan men det var samma resultat. Är det någon som har en ide om vad det kan vara för fel? Tackar på förhand. Jan-Åke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
K-MZ 1 Postad 18 Juli , 2006 Troligt tändspoleproblem. Tändspolen lägger av när den blir varm för att fungera ok när den svanlat. Prova byt så ska du se att motorn går bättre. Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
janis 0 Postad 19 Juli , 2006 Tackar för upplysningen. Magnus hade rätt. När jag körde utan kåpa blev temperaturen inte högre än 32 grader och motorn gick som en klocka. Den upplysningen sparade mig en massa felsökning, för jag var inne på bränslesystemet och försökte hitta en logisk förklaring på felbilden. Tusen tack. Mvh Jan-Åke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser