Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
remixx

ej full gas på evinrude 70hk vro

Rekommendera Poster

jag har en evinrude 70 hk 89vro  Jag kan inte få den att ge full gas. Har provat göra rent tändstift men ingen förändring. Har även kollat reglagevajern men inget där.  Kan någon hjälpa mig? kan något hoppat ur sitt läge? eller kan det vara något med förgasaren? hur ska jag göra? tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

inte full gas eller inte max varv?   ser du att spjälen inte öppnar för fullt??    ser du ifall tändförställningen hänger med? du har väl inte bara bytt propeller? tydligen vanligt fel hos catalinaklubben att man glömmer bort sådant.14.gif\     

som lycklig vro ägare finns nu proffshjälp att få på nybildade vro klubben9.gif\

får du inte hjälp där så välkommen tillbaka men med lite mer fakta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du prövat att pumpa på blåsan från tanken då du har full gas? Tänkte om den inte får tillräckligt med bensin (slö vro)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alltså, den varvar ut om jag trycker in gasen för hand på förgasaren eller om jag har choken i. Men så fort jag har växel i och ska köra så kommer den bara upp i fem sex knop.

Sen om jag gasar för hand med växel i så dör den???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Möjligt vis att de ger för dåligt med somma annars hänger inte tändningen med... testa det tidigare nämda att pummpa på blåsan när du gasar fullt..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...