Rikmey 0 Postad 16 Juli , 2006 Hej! Har en 85 hästars mercury från mitten av 70-talet som tjuvstannar titt som tätt när man lägger i växeln framåt. Tomgångsvarvet är ganska lågt i neutralläge men varvet blir ju ännu lägre när man lägger i växeln. Vad är bäst att göra ? Häja tomgångsvarvet eller någogn annan form av förgasarjustering för att få en fetare blandning. Tacksam för tips ! Rikard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 16 Juli , 2006 höjt tomgångsvarv ger inte fetareblandning, ge den lite på blandningsskuvarna istället prova med en kvart går detta bättre sänk då till 10 minuter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rikmey 0 Postad 25 Juli , 2006 Vilken av munstyckena är det jag skall skruva på ? Det är väl tomgångsskruvarna till höger om insugen ? Och huvudmunstycket till vänster ? Vet du något om grundinställningarna på en sådan här gammal klenod? Mvh Rikard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 25 Juli , 2006 till höger det andra är ett fast luftmunstycke jag kör på ca 1,75 80 hk 1980 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rikmey 0 Postad 25 Juli , 2006 Menar du då att skruva in till botten och sedan ut 1,75 varv ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 25 Juli , 2006 det brukar vara så man gör men inget våld det skadar sätena Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rikmey 0 Postad 25 Juli , 2006 Jag skall prova med det så får vi se om det går bättre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
borgis 0 Postad 9 Augusti , 2006 Hej Har oxå en 85hkr mercury men en 77:a det står i manualen att tomgångsvarvet skall vara 650rpm med framväxeln i. Ställ det med tomgångsskruven på gasreglaget på motorn så skall du se att det fixar sig. För övrigt skall luftmängsskuvarna vara utskruvade ca 1 1/4 varv och svarar den dåligt då så måste du öppna dom lite till. Det är inte tomgångsmunstycken utan luftmunstycken som sitter till höger snett ovanför insugen. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser