PelleB 0 Postad 15 Juli , 2006 Motorn är väldigt svårstartad. Man måste ge full gas för att få igång den. När den väl har startat går den bra upp till 2500rpm sedan känns det som den viberar och inte låter bra, men över 4500rpm går den bra igen. Förslag på åtgärd önskas omgående, jag precis börjat min semester Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PelleB 0 Postad 16 Juli , 2006 Ingen som har nått förslag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
K-MZ 1 Postad 16 Juli , 2006 Har du genomfört någon form av service på maskinen någon gång? Annars är nog ett hett tips att kolla till siften och förgasarna. Lite hederlig service brukar lösa sådana problem. Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Borken 0 Postad 16 Juli , 2006 Låter som den inte vill riktigt på alla, har du tagit kompressionsprov? I värsta fall så har du en cylinder där ringarna har kantrat, gått av och försvunnit den naturliga vägen. /Borken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PelleB 0 Postad 2 Augusti , 2006 Nu har jag fått ordning på motorn. Efter byte av tändstift, bränslefilter, rengjort förgasarna så startade den ok, men vibrationerna var fortfarande kvar. Häromdagen så provade jag att plocka av ProPulse propellern och sätta dit den gamla, och ta mej fan... vibrationerna försvann Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser