steve77 0 Postad 15 Juli , 2006 Har precis före semestern åkt på lite motorproblem. Det verkar som det inte kommer fram någon diesel till bränslefiltret. Verkar som om pumpen lagt av. Någon som har någon erfarenhet ? Är själv väldigt novis på motorer, så all hjälp är välkommen. Någon som vet hur man lagar och vill tjäna lite extra pengar ? Jag betalar bra !! maila på asa_stefan@bredband.net Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
K-MZ 1 Postad 16 Juli , 2006 Måste börja med att fråga:Har ni bränsle i tanken?Har ni öppnat soppa kranen? Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas_Bjorkman 4 Postad 17 Juli , 2006 Jag fick byta pump förra säsongen på min Yanmar YSB12. Det finns en originalpump att köpa. Jag fick dock inte tag i någon tillräckligt snabbt så att jag köpte en vanligt pump på en biltillbehörsfirma. Det måste dock vara en så kallad tryckpump - den pumpar upp bränslet i tryck och sedan stannar med automatik när tillräckligt tryck uppnått - för att sedan starta igen när trycke faller. Jag fick byta lite mer bränsleslangar pga av att orginalpumpen hade banjo kopplingar och pirat pumpen hande vanlig slag/slangklämma. Men det är bara bra att byta slangara, dom torkar och det blir torrsprickor. / Tomas B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Algot_R 17 Postad 17 Juli , 2006 Jag har också haft problem med bränslet på min Yanmar YSE8. Fick motorstopp och blev tvungen att lufta motorn. Ints så svårt som det låter. Lossa några slangar och låt bränslet flöda över. En lurighet på japanska bränslekranar är att den är tvärtom. Om kranen står tvärs mot röret är den öppen och om vredet står längs med röret är den stängd.Jag fick motorstopp förra veckan när min bror var med. Vi grejade lite med filtret och vattenavskiljaren och sedan startade motorn. Dagen därpå bytte jag bränslkefilter. Det gamla var totalt igensatt! Om du har fler frågor så kan det ju vara bra om du berättar lite vilken typ av motor och båt du har, och var du bor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PeterK2 0 Postad 3 Augusti , 2006 Kanske för sent ute, men jag hade samma exakt problem som dig förra året, frammataren la av. Min tank sitter i aktern och för att få fram bränslet behövs en frammatare. Finns hos yanmars återförsäljare alt. kopia hos biltema Elbränslepump, Sugpump för montering i motorrummet. art.nr 52-3226. Tog max 1 h att byta. Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser